کد خبر: ۵۸۷۲۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

داورزنی: آمارهای نگران کننده‌ای درباره مکمل‌های ورزشی داریم

معاون وزیر در مراسم اعطای نخستین تندیس ملی باشگاه داری گفت: آمارهای نگران کننده ای از برخی باشگاه‌ها در خصوص تجویز مکمل‌ها به نسل جوان داریم که نگران کننده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا داورزنی روز سه شنبه در آئین نخستین اعطای تندیس ملی باشگاه‌داری گفت: زمانی باشگاه‌ها به شیوه سنتی در بخش پرورش اندام فعالیت داشتند، اما امروز با توسعه علم از تکنولوژی روز استفاده می‌کنند.

وی درباره تقدیر از باشگاه‌های برتر برای نخستین بار گفت: این طرح بسیار مهم و خوبی تلقی می‌شود. زیرا منجر به الگوی سازی برای سایر باشگاه‌ها می‌شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان افزود: موضوع باشگاه‌داری رسالت جدی است و توجه به آن می‌تواند آینده ورزش کشور و نسل جوانان را از منظر اخلاقی و تربیتی تضمین کند.

داورزنی ادامه داد: باشگاه‌داری و کنترل جدی آنها، استانداردسازی و توجه علمی به آن بسیار مهم است.

وی به نقش مربی در تربیت نسل جوان ورزشکاران اشاره کرد و گفت: مربیان نقش کلیدی در تربیت نیروی جوانان و نوجوان دارد و امروز همه ما از بداخلاقی‌های ورزشی رنج می بریم و این مساله آستانه تحمل جامعه را کاهش داده است.

معاون وزیر ورزش افزود: باید از ظرفیت علمی دانشگاه در محیط ورزشی بیشتر استفاده کرد و این ایده طرح خوبی در مسیر استاندارد سازی باشگاه‌هاست.

داورزنی گفت: باشگاه‌های فوتبال فقط استقلال و پرسپولیس نیست و انتظار داریم رسانه‌ها نگاهشان فقط به چند تیم سرخ‌آبی و تراکتورسازی و سپاهان محدود نشود.

وی اظهار داشت: اگر محیط ورزشی ناامن باشد، خانواده‌ها نگران می‌شوند. ما آمارهای بدی در موضوع مکمل‌هایی که مربیان به نسل جوان تجویز می‌کنند، داریم که مخرب کننده است و نسل جوان را تهدید می‌کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره آمارهای باشگاه‌های ورزشی گفت: ۲۵ هزار باشگاه در کشور شناسایی شده است که چهار هزار باشگاه در حوزه زنان و ۹ هزار و ۱۰۰ باشگاه در بخش مردان فعال هستند و هزار و ۲۷۰ باشگاه به صورت ۲ منظوره در رده‌های مختلف سنی کار می‌کنند.

وی افزود: پنج هزار میلیارد برای باشگاه‌ها سرمایه گذاری شده و برای ۲۶۰ هزار نفر در باشگاه‌ها اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: قرار نیست در باشگاه‌ها تنها به دنبال تقویت انسان‌هایی باشیم که در راستای بزرگ کردن عضله‌های خود باشند. زیرا این موضوع باعث افت جامعه است.

داورزنی گفت: دانشکده تربیت بدنی که در گذشته به اندازه انگشت شمار بودند امروز فارع التحصیلان زیادی در بخش دکترا تربیت کردند که منجر شده تا باشگاه‌ها دیگر از حالت سنتی خارج شوند و به سمت علمی شدن پیش بروند.

وی در پایان اضافه کرد: با برگزاری این مراسم و اعطای تندیس ملی باشگاه‌داری به دنبال شناسایی باشگاه‌هایی هستیم که استانداردها را رعایت می‌کنند و محیط امنی را از نظر فنی و اخلاقی و تربیتی ایجاد کردند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین