کد خبر: ۵۸۷۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰

طرفداران «مادورو» در کاراکاس به خیابان‌ها آمدند

طرفداران رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به تحرکات رهبر مخالفان این کشور برای راه‌اندازی شورش مسلحانه در این کشور در کاراکاس به خیابان‌ها آمده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
در شرایطی که «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا به تحریک کشورهای غربی به ویژه آمریکا خواستار راه‌اندازی  شورش مسلحانه در این کشور شده، طرفداران دولت مستقر ونزوئلا در کاراکاس به خیابان‌ها آمده‌اند.

خوان گوایدو که چند ماه پیش با چراغ سبز دولت آمریکا خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند امروز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در این کشور شد اما لحظاتی بعد دولت ونزوئلا از دفع «کودتایی کوچک» خبر داد.

رهبر مخالفان ونزوئلا در این ویدئو از ارتش این کشور درخواست کرده به بخشی از آنچه به گفته وی «قیام ملی صلح‌آمیز» ونزوئلا است ملحق شوند.

علی‌رغم این، وزیر دفاع ونزوئلا بر وفاداری به دولت قانونی تأکید کرده است. «ولادیمیر پادرینو لوپز» گفت: «نیروهای مسلح جمهوری بولیواری ونزوئلا در دفاع از قانون اساسی ونزوئلا و مقامات مشروع این کشور ثابت قدم خواهد ماند».

به نوشته پایگاه آناتولی ترکیه، «نیکلاس مادورو» گفته فرماندهان نظامی به قانون اساسی ونزوئلا پایبند هستند. او همچنین از هواداران دولت خواسته برای حفظ قانون اساسی به خیابان‌ها بیایند. 

روسیه خواستار اجتناب از توسل به خشونت شده و درباره وقوع ناآرامی و خونریزی در ونزوئلا هشدار داده است. 

فارس 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین