کد خبر: ۵۸۷۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

دستگیری کلاهبردار 6 میلیارد تومانی در استان البرز

جاعل متواری که با پنهان کردن هویت واقعی‌اش اقدام به 6 میلیارد تومان کلاهبرداری از شهروندان کرده و تحت تعقیب مراجع قضائی استان تهران بود، دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ "محمد نادربیگی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی استان حین ماموریت به یک خودرو سمند که در حال تردد در منطقه مهرشهر کرج بود مشکوک شده و بلافاصله دستور توقف آن را صادر کردند .

وی افزود: راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس به سرعت خود افزوده و با تغییر مسیر در لاین مخالف قصد فرار داشت که ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح و شلیک گلوله به سمت لاستیک خودرو، آن را متوقف و راننده را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: در بررسی سوابق نامبرده محرز شد که وی از جاعلان سابقه دار است که با هویت‌های مختلف و کتمان هویت واقعی اش با معرفی خود با عناوین وکیل، مدیر شرکت‌های دولتی و خصوصی، هتل‌دار و غیره به اتهام کلاهبرداری، تحصیل مال غیر از طریق نامشروع و خیانت در امانت به ۷ سال زندان محکوم شده و در حال حاضر تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی شهرستان قدس استان تهران است.

وی بیان کرد: نامبرده در اسفند ماه سال گذشته به اتهام کلاهبرداری روانه زندان شد که با تمارض به بیماری و در زمان انتقال به بیمارستان با همدستی همسرش و با طراحی یک نقشه فریبکارانه اقدام به فرار کرد و تحت تعقیب مراجع قضائی بود که با هوشیاری کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ نادربیگی گفت: متهم در بازجویی های مقدماتی ماموران ابتدا ضمن انکار هویت حقیقی خود سعی در گمراه کردن مسیر پرونده را داشت که با توجه به مستندات موجود و عدم موفقیت در این زمینه با تمارض به بیماری از ماموران درخواست دیدار همسرش را کرد که با هوشیاری کارآگاهان مشخص شد که قبل از دستگیری و حین فرار کیف حاوی مهر و اسناد جعلی، تعداد ۵۷ سکه بهار آزادی و مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال وجه نقد را به بیرون خودرو پرتاب کرده و قصد داشته با کشاندن همسرش به پلیس آگاهی، آدرس محل کیف را به وی بدهد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کیف مورد نظر کشف و پرونده تحت بررسی است، ادامه داد: متهم به همراه همسرش در اختیار پلیس آگاهی استان البرز قرار دارند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: متهم دستگیر شده از تعداد زیادی از شهروندان به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین