کد خبر: ۵۸۷۵۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

نامزد ریاست جمهوری آمریکا: باید بخشی از برجام باشیم

یکی از نامزدهای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفت توافق هسته ای ایران چیزی است که باید بخشی از آن باشیم و آن را تقویت کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
پته بوتیجیج شامگاه چهارشنبه در برنامه 'دیلی شو' حضور یافته بود که یکی از حاضران پرسید نظرتان درباره توافق هسته ای ایران و همچنین موافقتنامه آب و هوایی پاریس که ترامپ از آنها خارج شده است، چیست؟

بوتیجیج پاسخ داد: من فکر می کنم توافق هسته ای ایران چیزی است که ما باید بخشی از آن باشیم و آن را تقویت کنیم. این نه به خاطر ایران بلکه به خاطر کاهش تهدید هسته ای است.

وی تصریح کرد: این کار، یک سیاست خوب است. همچنین فکر می کنم که باید به توافق پاریس هم دوباره ملحق شویم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد یکی از کارهایی که ریاست جمهوری آتی آمریکا باید انجام دهد آن است که اعتبار این کشور را در جهان افزایش دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از حضور در کاخ سفید از موافقتنامه آب و هوایی پاریس خارج شد و در هجدهم اردیبهشت ماه سال 1397 هم اعلام کرد دیگر در توافق بین المللی و مورد تایید شورای امنیت درباره برنامه هسته ای ایران عضویت نخواهد داشت.

وی همچنین از پیمان تجاری آسیا-پاسفیک و پیمان سه جانبه نفتا خارج شد و کمک های این کشور را به سازمان امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد هم قطع کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در حمایت از رژیم اشغالگر قدس، از یونسکو و شورای حقوق بشر خارج شد و در تصمیم های یکجانبه و خلاف قطعنامه های صریح شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد، حاکمیت رژیم اشغالگر بر قدس و جولان را به رسمیت شناخت.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین