کد خبر: ۵۸۷۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

افزایش دما و تسریع ذوب برف در ارتفاعات مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: تا صبح شنبه شاهد افزایش محسوس دما و وزش باد گرم جنوبی در ارتفاعات و دامنه‌های استان هستیم که افزایش محسوس دما موجب تسریع در ذوب برف در ارتفاعات استان می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: روز گذشته با استقرار جوی پایدار شاهد افزایش نسبی دما در آسمان مازندران بودیم، به‌طوری‌که بیشینه دما مربوط به ساری با ۲۱ درجه و کمینه دما مربوط به بلده با ۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه کماکان با تقویت جریانات جنوبی روی منطقه داریم، افزود: پیامد آن تا صبح شنبه افزایش محسوس دما و وزش باد گرم جنوبی در ارتفاعات و دامنه‌ها خواهد بود که افزایش محسوس دما موجب تسریع در ذوب برف در ارتفاعات استان می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: امروز و فردا با توجه به شرایط فصلی و جغرافیایی رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده در ارتفاعات دور از انتظار نخواهد بود.

اسدی بیان کرد: بعدازظهر شنبه با نزدیک شدن موج ناپایدار انتظار داریم شرایط برای ابرناکی مهیا شود و با تغییر سوی جریانات به شمالی دمای هوا روند کاهشی می‌یابد و برای شنبه شب رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: روزهای یک‌شنبه تا دوشنبه با استقرار جریانات شمالی انتظار داریم علاوه بر خنک شدن دما در برخی ساعات شاهد ابرناکی آسمان و بارش‌های پراکنده در مازندران باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران تا فردا به‌صورت موج کوتاه و از روز شنبه به‌تدریج موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین