کد خبر: ۵۸۷۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰

شایعات این بار دامان بنزین را گرفت/در صف ماندگان چه گفتند؟

روز گذشته در پی انتشار شایعه افزایش قیمت بنزین و اعلام زمان سهمیه بندی آن، صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌های سطح شهر قزوین تشکیل شد و مردم زیادی برای پر کردن باک اتومبیل‌شان به پمپ بنزین‌ها رفتند.
آفتاب‌‌نیوز :
منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین شایعه گران شدن بنزین را تکذیب می‌کند و می‌گوید: انتشار خبرهای ضدونقیض درباره سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین موجب نگرانی مردم و تشکیل صفوف طولانی مقابل پمپ‌بنزین‌ها شده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید به شایعات توجه کنند می‌گوید: مردم به شایعه‌سازی و اخبار پراکنده به‌ویژه در فضای مجازی در این زمینه توجه نکنند چون هنوز مجلس و دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین یا سهمیه‌بندی آن اتخاذ نکرده‌اند.

با اینکه شایعه گرانی و زمان سهمیه بندی بنزین توسط مسئولین تکذیب شد، اما پخش شدن اخبار اولیه زمان سهمیه بندی در فضای مجازی موجب نگرانی مردم شد و باعث شد ساعات زیادی برای خرید حتی یک باک بنزین با نرخ فعلی کیلومترها در صف پمپ‌بنزین‌ها بمانند.

احمد که از صف کلافه شده و باک خودرویش خالی است، می‌گوید: چراغ بنزینم روشن است و باید تا تهران بروم اما نیم ساعتی هست که در صف بنزین مانده‌ام و نمی‌دانم چرا مردم با شنیدن هر شایعه‌ای به پمپ بنزین‌ها می‌آیند، بنزین بالاخره گران می‌شود و کاری از دست ما برنمی‌آید.

کیومرث که در ماشین شاسی‌بلندش در حال بازی با تلفن همراهش است، می‌گوید: عازم سفر هستم و می‌خواهم باک بنزین را برای سفر پر کنم، گرانی بنزین خیلی در شرایط من تأثیر نمی‌گذارد، این هجمه را نمی‌دانم برای چیست درحالی‌که گرانی بنزین توسط دولت تکذیب شده است مردم همچنان در صف هستند.

وی ادامه می‌دهد: برنامه سفرم بعدازظهر بود اما به دلیل صف‌های طولانی بنزین شب آمدم بنزین بزنم که خلوت باشد، بااینکه ساعت ۱۲ و نیم شب است هنوز مردم در صف هستند که این برایم قابل‌درک نیست.

محدثه که به همراه فرزند کوچکش با خودروی پراید در صف است، می‌گوید: باک بنزینم خالی است و چراغش روشن‌شده است، تا اینجا با گاز آمدم و به خاطر شایعه گرانی بنزین در صف نیامدم؛ اما معتقدم اگرچه می‌گویند شایعه است اما تا آخر هفته مطمئناً بنزین گران می‌شود.

مرد میانسالی که از صف‌های طولانی آزرده‌خاطر است، می‌گوید: من راننده سرویس مدرسه هستم و صبح باید بچه‌ها را مدرسه ببرم، باک بنزینم خالی است و با گرانی بنزین و به شایعات کاری ندارم و فرصت ماندن در این صف‌های طولانی را هم ندارم.

از حجم صف‌ها کاسته شده است

در ادامه برای اطلاع از وضعیت جایگاه‌های سوخت با رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت قزوین تماس گرفتیم؛ رضا یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا می‌گوید: از ظهر روز گذشته خبری در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت بنزین و دونرخی شدن آن منتشر شد که همین امر هجوم مردم به جایگاه‌های عرضه سوخت را در پی داشت.

وی اظهار می‌کند: جایگاه‌های استان قزوین تا پاسی از شب گذشته شاهد صف‌های طولانی بود البته در حال حاضر روال در جایگاه‌های عرضه سوخت عادی است و از صف‌ها کاسته شده است.

یعقوبی عنوان می‌کند: روز گذشته انبار شرکت نفت تا پاسی از شب تأمین سوخت در جایگاه‌ها را انجام می‌داد و بر اساس افزایش تقاضا حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به روزهای قبل افزایش مصرف سوخت داشتیم.

وی می‌گوید: ۸۸ جایگاه عرضه سوخت بنزین و گازوئیل در سطح استان وجود دارد که همه آن‌ها فعال هستند و خدمات لازم به مردم ارائه می‌دهند.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت قزوین تأکید می‌کند: از مردم تقاضا داریم به شایعات توجه نداشته باشند چراکه اگر طرحی اجرا شود توسط نهادهای مربوطه زمینه آن فراهم خواهد شد؛ مردم نیز اخبار را از رسانه ملی و رسانه‌های معتبر دریافت کنند.

 اگرچه اغلب مردمی که در صف بنزین حضور دارند دلیل در صف ماندن را رفتن به مسافرت اعلام کردند اما عقربه باک بنزین بیشتر آن‌ها پر بود و فقط آمده بودند که به‌اندازه حجم خالی باک بنزینشان صرفه‌جویی کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین