کد خبر: ۵۸۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۰:۱۴
دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب تاکید کرد:

اتحاد احزاب در برابر رویکرد نادرست دولت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمد سلامتی» دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب، اشتراک نظر اصلاح‌طلبان با برخی احزاب ریشه‌دار و با سابقه جناح راست همچون موتلفه اسلامی درخصوص تقویت تحزب در کشور را ناشی از نوع رویکرد دولت نهم به احزاب ارزیابی و تصریح کرد «همکاری احزاب رقیب باعث شفاف‌سازی برنامه‌های احزاب و عملکرد مسئولان خواهد شد». 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: احزاب و گروه‌های رقیب می‌توانند در عرصه‌هایی مانند انتخابات برای ایجاد فضای سالم و با نشاط و قانونمندی انتخاباتی با هم همکاری کنند. 

سلامتی تصریح کرد: همکاری احزاب در عرصه انتخابات باعث می‌شود مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات درچارچوب قانون عمل کنند. 

انتقاد عسکراولادی از حمله دولت به احزاب [کلیک کنید]
توافق نبوی و عسکراولادی درباره احزاب [کلیک کنید] 

به گفته وی، احزاب رقیب علاوه بر همکاری در عرصه سیاست داخلی، در عرصه جهانی نیز می‌توانند با هم اشتراک نظر داشته باشند و از تجربیات احزاب کشورهای دیگر استفاده کنند.
 
دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب در پاسخ به اینکه «چه دلایلی باعث شده که این موضوع مطرح شود و چه نگرانی‌های مشترکی وجود دارد» گفت: از نگرانی‌های مشترکی که میان احزاب دو جناح وجود دارد، برخورد حذفی دولتمردان با احزاب است زیرا هم اکنون شاهد رویکرد دولت نهم هم در زمینه تضعیف احزاب و هم در خصوص حذف یارانه احزاب هستیم. 

سلامتی افزود: با توجه به شرایط کشورمان و اینکه در ایران تحزب نسبت به کشورهای پیشرفته و در حال توسعه کمتر رشد یافته است، در این خصوص نگرانی وجود دارد، چرا که از طریق احزاب است که می‌توان مشارکت جدی مردم را در سرنوشت خودشان تحقق بخشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین