کد خبر: ۵۸۷۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

مهدی چمران: نه وقت مقابله نظامی با آمریکاست و نه مذاکره

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما نمی‌خواهیم برخورد نظامی با آمریکا کنیم، اما اگر حرف زد و توهینی کرد حتما جوابش را می‌دهیم. وقتی نام سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد ما هم اعلام کردیم که نظامیان آمریکایی را تروریست می‌دانیم. البته اگر آمریکا تعرضی کرد قطعا و یقینا ما باید جلوی آن‌ها بیاستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
بعد از سفر ظریف به نیویورک دو دیدگاه در شبکه های اجتماعی وجود داشت، برخی می گفتند الان زمان مناسبی برای بازگشت به مذاکره است، در مقابل دیدگاهی هم وجود داشت که معتقد بود «امروز باید مقابله را به جای مذاکره دنبال کرد».

مهدی چمران در واکنش به کسانی که خواهان مذاکره ایران با آمریکا هستند، به نامه نیوز گفت: ما مذاکره را تجربه کردیم، هرچه که آمریکا گفت، نوشتند و به اجرا درآمد اما با وجود همه اینها، آمریکایی ها زیر امضای خود زدند و ملت و مذاکره کنندگان ما را تحقیر کردند بنابراین دیگر مذاکره با آمریکا معنی ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکا خواهان مذاکره با ایران نیست، یادآور شد: دولت آمریکا 12 شرط برای ایران گذاشته و گفته که باید 12 شروط از سوی ایران مورد پذیرش قرار گیرد. پذیرش شروط هم مساوی با تسلیم محض شدن در برابر آمریکا، خداحافظی با هویت، شخصیت و ملیت است.



نایب رئیس با اشاره به شروط 12 گانه آمریکا گفت: اعلام کردند در منطقه نباشیم، از نهضت های آزادی خواه حمایت کلامی هم نکنیم، اسرائیل را به رسمیت بشناسیم، موشک ها و پهپادهای مان را جمع کنیم، 2030 را به اجرا درآوریم،  حجاب را برداریم و ... . اگر ما می خواستیم این کارها را انجام دهیم پس برای چه انقلاب کردیم و این همه شهید دادیم. از ابتدا دست تسلیم مقابل آمریکا بالا می بردیم و همچون آل سعود می شدیم گاو شیرده که هر از چند گاهی ترامپ تمسخرمان کند. در چنین شرایطی مذاکره معنی ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا الان زمان مقابله است؟ افزود: بحث مقابله ای نیست، ما باید خودمان را بسازیم. الان نه بحث مقابله داریم نه مذاکره. نه اینها به درد ما خورده است. ما باید روی پای خود قاطعانه به ایستیم، همه هم آن وقت در مقابل ما کوتاه می آیند. در عوض اگر بخواهیم دائم کوتاه بیاییم مطمئنا دائم به ما تو سری خواهند زد.

چمران در پاسخ به این سئوال که چرا الان وقت مقابله با آمریکا نیست؟ اظهار کرد: منظورم از مقابله جنگ بود. ما نمی خواهیم برخورد نظامی با آمریکا کنیم، اما اگر حرف زد و توهینی کرد حتما جوابش را می دهیم. وقتی نام سپاه را در لیست گروه های تروریستی قرار داد ما هم اعلام کردیم که نظامیان آمریکایی را تروریست می دانیم. البته اگر آمریکا تعرضی کرد قطعا و یقینا ما باید جلوی آنها بیاستیم.

منبع: نامه نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین