کد خبر: ۵۸۷۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

اوپک شکاف عرضه در بازار نفت را جبران می‌کند

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد تولیدکنندگان بزرگ دنیا می‌توانند هر گونه اختلال احتمالی در روند عرضه نفت را که بر اثر تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران به وجود می‌آید جبران کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
ریک پری، وزیر انرژی آمریکا روز پنج شنبه با خالد الفالح، همتای سعودی خود و فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی دیدار کرد.

وزارت انرژی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر انرژی آمریکا با همتایان خود در بزرگترین کشورهای تولیدکننده نفت جهان در تعامل بوده و مطمئن است آنها قادر خواهند بود هر گونه اختلال عرضه در بازارهای جهانی انرژی را جبران کنند.

آمریکا در ۲۲ آوریل با اعلام تشدید تحریم‌ها علیه ایران، اعلام کرد دولت ترامپ قول همکاری از سوی عربستان سعودی و امارات متحده عربی را برای عرضه کافی نفت به بازار و جبران از دست رفتن نفت ایران دریافت کرده است.

اما مقامات اوپک در منطقه خلیج فارس اعلام کرده‌اند هنوز تصمیمی برای افزایش تولید ندارند و منتظر مشاهده تأثیر تحریم‌ها بر بازار هستند.

بر اساس گزارش پلاتس، فالح در ۲۲ آوریل اعلام کرد عربستان سعودی با همتایان خود هماهنگ خواهد بود تا مطمئن شود عرضه کافی برای مشتریان وجود دارد و تعادل بازار جهانی بهم نمی‌خورد.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک روز پنج شنبه اظهار کرد اوپک، روسیه و ۹ تولیدکننده دیگر غیراوپک در چارچوب گروه اوپک پلاس تحولات در ونزوئلا و سایر کشورها را برای اطمینان از جلوگیری از وقوع یک بحران انرژی دنبال می‌کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین