کد خبر: ۵۸۷۸۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸

رشد 67درصدی آمار طلاق زنگ خطری برای پایتخت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شکست در ۶۷ درصد ازدواج‌های ثبت شده در تهران را هشداری جدی دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
سلمان خدادادی  با انتقاد از اعلام آمار طلاق سال 97 توسط سازمان ثبت احوال از سوی برخی رسانه‌ها با تیتر انتخابی رکورد طلاق شکست، آن را عاملی در جهت شکستن قبح جدایی زوج‌ها دانست و گفت: افزایش آمار طلاق در پایتخت بیانگر وجود ضعف در ساختار اجتماعی و سبک غلط زندگی بوده که بر این شهر حاکم شده است که ریشه آن نیز به انتخاب اشتباه زوج ها یا عدم سازش میان آنها برمی گردد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از این فقر عامل اصلی بیشترین میزان طلاق در کشور بود، اما براساس آخرین آمار در تهران تنها 31 درصد جدایی‌ها به این امر مرتبط بوده است، چرا که بیشترین میزان طلاق در شمال شهر به ویژه منطقه شمیرانات اتفاق افتاده که آمار 67 درصدی را نشان می دهد و این در حالی است که اغلب این زوج ها از خانواده های متمول جامعه بوده اند.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که زنگ خطری برای تهران بوده افزایش سالانه آمار طلاق است که در گذشته بین 5 تا 7 سال و در بدترین شرایط بین 3 تا 5سال افزایش می‌یافت.

خدادادی اظهار کرد: البته بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی و معاونت اجتماعی وزارت کشور طلاق در بیشتر استان های ایران به غیر از پایتخت یا کاهش داشته یا متوقف شده است، کما اینکه این امر در استان های یزد و قزوین به خوبی مشهود است.

کاهش آمار طلاق موضوعی فرابخشی است 

وی تاکید کرد: هم اکنون رفع این معضل نباید تنها محدود به برخی دستگاه های حمایتی اعم از سازمان بهزیستی یا وزارت کشور شود، چرا که این موضوعی فرابخشی است که باید با عزمی ملی برای آن چاره اندیشی شود، ضمن اینکه متولیان امور فرهنگی نقش مهمی در این مورد دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: البته مسئولان ارشد کشور پیش از این با دغدغه کاهش آسیب های اجتماعی در 5 محور طلاق، اعتیاد، بیکاری، حاشیه نشینی و ناهنجاری های اخلاقی هر شش ماه یکبار تشکیل جلسه داده اند، هر چند که برای افزایش خروجی این جلسات ضروری است دستگاه های اجرایی نیز نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

منبع: خانه ملت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
0
1
به به راستی نتیجه پرونده ایشون چی شد؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
0
1
وقتی تورم بالای 100 درصد است و اصلا هم قبح نیست، وقتی نرخ بیکاری بالای 20 درصد است و اصلا قبح نیست. چرا آمار طلاق و ازدواج و فرزند آوری مهم است؟ این ها علت های دو تای اول هستند پس تا وقتی علت را تغییر نداده اید، با راه حل های آبکی نمی توانید معلول ها را حل کنید. مسائل اقتصادی و اجتماعی بر عهده دولت و مسئولین است وقتی حداقل ها را انجام نمی دهید چکار به زندگی شخصی مردم دارید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین