کد خبر: ۵۸۷۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

حکم دندانپزشک خاطی اراک صادر شد/ محرومیت پزشک معالج از حرفه پزشکی

رای هیات بدوی انتظامی پرونده امیرعلی صادر و طی آن پزشک معالج به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه های پزشکی و وابسته در تمام کشور محکوم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در شهریور ماه سال ۹۷ بود که قصور یک دندانپزشک در اراک، روناک را در آستانه تولد سه سالگی به کام مرگ کشید و این موضوع خبر ساز شد.

با تشکیل پرونده در شعبه یک بازپرسی تحقیقات شروع شد تا علت مرگ روناک مشخص شود. اما در بهمن ماه همان سال بود که باز هم این حادثه تلخ برای امیر علی تکرار شد و او را به کما و زندگی نباتی برد تا اینبار به حکم دادستان اراک، مطب پزشک پلمپ شود تا تحقیقات کامل شود.

بعد از گذشت حدود ۳ ماه از آخرین حادثه بالاخره رای هیات بدوی انتظامی در خصوص خانم دکتر« س. م »صادر شد که به قرار زیر است:

در حکم صادره از سوی هیات بدوی انتظامی پیرامون پرونده امیرعلی آمده است: بر اساس کیفرخواست شماره«۶۱ »مورخ « ۱۳۹۸.۱.۲۲»  دادستان محترم انتظامی سازمان نظام پزشکی اراک علیه خانم دکتر( س. م ) به شماره نظام پزشکی « ۱۱۶۵۰۲ » با وکالت خانم مهدیه جعفری مبنی بر قصور و سهل انگاری در انجام وظایف قانونی منجر به آسیب سیستم عصبی و زندگی نباتی آقای امیرعلی ترابی فرزند غلام موضوع شکایت آقای غلام ترابی فرزند ترابعلی با وکالت آقای حسین کمیلی اصفهانی، هیئت با توجه به محتویات پرونده کیفرخواست یاد شده و گزارش عضو محقق مبنی بر اینکه به علت:

۱ ـ عدم آگاهی و رعایت اصول پایه احیای قلبی و عروقی، ۲ ـ عدم توجه به بالین کودک در حین عمل و اصرار به ادامه کار در زمان بدحال شدن کودک ۳ ـ عدم آگاهی از دستورالعمل‌های مربوط به مهار فیزیکی و اندیکاسیون‌های آن و استفاده از نیروی انسانی صرف جهت مهار فیزیکی کودک توسط پزشک معالج منجر به کاهش سطح هوشیاری، آسیب به سیستم عصبی مرکزی و به دنبال آن زندگی نباتی بیمار شده است.

قصور در درمان منتهی به آسیب سیستم عصبی مرکزی امیرعلی ترابی فرزند غلام توسط پزشک یاد شده محرز دانسته و با استناد به ماده ۳ بند ت ماده« ۲۲ » آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلین حرفه‌ای پزشکی و وابسته در سازمان نظام پزشکی و بند ز تبصره ۱ ماده ۲۸ قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب «۱۳۸۳.۸.۱۶ » مجمع تشخیص مصلحت نظام و تکرار قصور از سوی پزشکی یاد شده حکم به محکومیت نامبرده به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه‌های پزشکی و وابسته در تمام کشور صادر و اعلام می‌دارد این رای با استناد به ماده« ۳۴ »قانون مذکور ظرف مدت« ۲۰» روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در هیئت تجدید نظر انتظامی نظام پزشکی استان است.

ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین