کد خبر: ۵۸۷۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱

روایت بعیدی‌نژاد از رسوایی سفیر شاه در لندن

سفیر ایران در لندن در روایتی تاریخی به هزینه‌کرد بودجه ساخت ساختمان جدید سفارت ایران در لندن در زمان محمدرضا شاه پهلوی اشاره کرده و می‌گوید زمینی که برای ساخت ساختمان سفارت در نظر گرفته شده بود همانطور باقی مانده و بودجه حیف‌ومیل شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید‬ بعیدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت: محمدرضا امیر تیمور کلالی که از سال ۱۳۵۳ به عنوان سفیر ایران در لندن منصوب شده بود، در سال‌های سفارت خود در لندن، تمام و یا بخش زیادی از بودجه تخصیصی دولت برای احداث ساختمان جدید سفارت را در قمار باخت که در اثر این رسوایی، برکنار و چنانچه در سند ساواک هم به آن اشاره شده است، در سال ۱۳۵۵ در بی‌خبری رسانه‌ای در لندن دست به خودکشی زد.

بعیدی‌نژاد گفت: بعد از وی پرویز راجی به سمت سفیر ایران در لندن منصوب شد. ‏با آمدن سفیر جدید، مسؤول کازینو در لندن درخواست ۱۷۰ هزار پوند طلب خود از سفارت شاهنشاهی ایران کرده بود. پرویز راجی سفیر جدید یکی از مهم‌ترین موضوعات سخت در دستورکار خود در ابتدای مأموریت را جمع و جور کردن مسائل مربوط به این رسوایی اعلام کرده است.

سفیر کشورمان در ادامه می‌گوید: از اینکه پول باخته شده به خزانه دولت برگشت یا نه سند و اطلاعی در دست نیست، ولی زمینی که برای ساخت ساختمان سفارت در نظر گرفته شده بود همانطور باقی ماند و ساختمانی در آن ساخته نشد و بودجه جدیدی هم برای ساخت سفارت تخصیص پیدا نکرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین