کد خبر: ۵۸۸۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

تغییر موضع ترامپ پس از تماس 1.5 ساعته پوتین/ با دست فرمان"بولتون" باید در چند جای دنیا بجنگیم

"دونالد ترامپ " به برخی از دوستان و مشاوران نزدیکش گفته است با سیاست‌های "جان بولتون" مشاور امنیت ملی او، دولت او در چند نقطه از دنیا وارد درگیری نظامی خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی از ناامیدی و احتیاط دونالد ترامپ در پی تحولات هفته اخیر در ونزوئلا گزارش داده است.بر اساس این گزارش، برخی منابع گفته‌اند که ترامپ پس از گفتگوی تلفنی 1 ساعت و نیمه اخیرش با "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه، مواضع خود را در قبال تحولات ونزوئلا تعدیل کرده و جانب احتیاط در پیش گرفته است.

پیشتر "مایک پمپئو" وزیر خارجه و "جان بولتون" مشاور امنیت ملی ترامپ در اظهاراتی دولت روسیه را به مداخله در امور داخلی ونزوئلا و حمایت از "نیکولاس مادورو" رییس جمهوری ونزوئلا متهم کرده اند.مایک پمپئو حتی این اتهام را وارد کرد که دولت روسیه پس از شورش هفته گذشته گروهی از نظامیان ونزوئلایی در حمایت از خوان گوآیدو- رهبر مخالفان حکومت ونزوئلا- از خروج مادورو از کشور جلوگیری کرده و به او گفته باید در مسند قدرت بماند.

ترامپ پس از گفتگوی تلفنی با پوتین لحن خود را کمی تغییر داده و جانب احتیاط را در پیش گرفته و در مصاحبه روز جمعه خود با شبکه "فاکس بیزنس" بر خلاف بولتون و پمپئو، دخالت روسیه در تحولات داخلی ونزوئلا را انکار کرد. همچنین بنا بر این گزارش، تحولات هفته گذشته در ونزوئلا و ناتوانی مخالفان تحت حمایت آمریکا در به زیر کشیدن مادورو از قدرت با حمایت‌های آشکار و همه‌جانبه دولت آمریکا، ترامپ را از روند تحولات داخلی ونزوئلا به نفع آمریکا ناامید کرده است.

بر اساس این گزارش، او نسبت به سیاست‌های پمپئو و بولتون در ونزوئلا با دیده شک و تردید نگاه می‌کند و در جمع گروهی از دوستان و مشاوران خود گفته است: "با دست فرمان بولتون ما باید در چند نقطه از جهان وارد جنگ شویم."

گفتنی است که این هشداری است که اخیرا در مصاحبه "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با شبکه فاکس نیوز آمریکا در نیویورک، از سوی این دیپلمات ایرانی به ترامپ داده شده است.

"گرت مارکوئیس" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اما سیاست‌های بولتون در قبال ونزوئلا را مطابق بر استراتژی دولت ترامپ در وارد کردن فشار حداکثری به دولت کاراکاس برای تن دادن به خواست‌های مردمی و مخالفان دانسته و گفته است: " بولتون استراتژی رئیس جمهور را برای حداکثر فشار برای دستیابی به یک انتقال صلح‌آمیز به دموکراسی در ونزوئلا را اجرا می‌کند وهمانطور که رئیس جمهور ترامپ به روشنی تصریح کرده، در این مسیر تمام گزینه‌ها – برای دولت ایالات متحده آمریکا - بر روی میز قرار دارند. "

دولت ونزوئلا و حامیان منطقه‌ای و جهانی کاراکاس، ایالات متحده آمریکا را به تلاش برای کودتا و براندازی دولت قانونی ونزوئلا متهم می‌کنند.

گفتنی است برخی ناظران داخلی سیاست‌های ایالات متحده آمریکا بر این باورند که دولت ترامپ با حمایت همه‌جانبه از مخالفان حکومت ونزوئلا و تلاش برای سرنگونی مادورو از قدرت، علاوه بر منافع خاص حاصل از به دست گرفتن کنترل ذخائر نفتی ونزوئلا به عنوان " بزرگ‌ترین دارنده منابع نفت جهان"، نیم‌نگاهی نیز به روند انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و آرای پرشمار کوبایی‌ها و ونزوئلایی‌های مهاجر در ایالت کلیدی فلوریدا دارد و بر این باور است که در صورت سرنگونی حکومت مادورو کارزار انتخاباتی ترامپ خواهد توانست برای انتخابات 2020، آرای کوبایی‌ها و ونزوئلایی‌های مهاجر و فراری به آمریکا را که غالبا در ایالت فلوریدا هستند، به دست خواهد آورد.

منبع: عصرایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین