کد خبر: ۵۸۸۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

پمپئو: اکنون زمان انتقال قدرت در ونزوئلا است

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اقدام ها و اظهارات مداخله جویانه در امور ونزوئلا در پیامی خطاب به مردم این کشور گفت که اکنون زمان انتقال قدرت است.
آفتاب‌‌نیوز :
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در حساب رسمی خود در توئیتر پیامی ویدئویی خطاب به مردم ونزوئلا منتشر کرد که حاکی از تداوم دخالت واشنگتن در امور داخلی این کشور است.

پمپئو با ادعای حمایت از ونزوئلایی ها و آنچه تلاش آن ها برای رسیدن به آزادی می خواند، روسیه و کوبا را متهم کرد که با کمک به نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا برای مردم این کشور بدبختی به باور آورده اند.
وی با بیان اینکه «اکنون زمان انتقال قدرت در ونزوئلا است» از همه کشورهای جهان خواست که موضع خود را در این باره با واشنگتن همسو کنند.

وزیر خارجه آمریکا در اظهارات سراسر مداخله جویانه خود مردم ونزوئلا را تحریک به اقدام علیه نهادهای دولتی و ارتش کشورشان کرد.

خورخه آره‌آسا وزیر خارجه ونزوئلا در پاسخ به این ویدئوی پمپئو، نوشت: پمپئو بار دیگر درباره ولع بی نهایتش برای تغییر رژیم در ونزوئلا وراجی می کند. چرا دیپلماسی را انتخاب نکنیم و به قوانین بین المللی احترام نگذاریم؟

خوان گوایدو سرکرده مخالفان دولت در ونزوئلا با کسب حمایت آمریکا خود را رئیس جمهوری قانونی کشورش اعلام و فضای بحرانی این کشور را بحرانی تر کرد.

گوایدو همچنین پس از کودتای نافرجام سه شنبه گذشته که نیروهای نظامی حامی وی قصد انجام آن را داشتند، از طرفدارانش خواست که برای عملیات موسوم به آزادی به خیابان ها بریزند.

همین مساله باعث شد که خیابان های کاراکاس و چند شهر دیگر ونزوئلا در چند روز گذشته به صحنه درگیری های شدید تبدیل شود.

مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا نیز اعلام کرد که کودتای گوایدو شکست خورده است و ارتش همچنان از او حمایت می کند.

چین، روسیه، ایران و برخی کشورهای آمریکای لاتین که حامی دولت قانونی ونزوئلا هستند، خواستار خودداری از هرگونه مداخله خارجی در این کشور شده اند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین