کد خبر: ۵۸۸۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

کاهش معترضان جلیقه زرد فرانسوی در بیست‌وپنجمین هفته از اعتراضات

معترضان ضد دولتی فرانسه برای بیست و پنجمین هفته متوالی تجمعاتی برگزار کردند اما شمار شرکت‌کنندگان نسبت به ماه‌های ابتدایی یا راهپیمایی روز کارگر که ده‌ها هزار تن در آن شرکت کردند، کوچکتر بود.
آفتاب‌‌نیوز :
ده‌ها تن از معترضان فرانسوی در اعتراض به طرح‌های خصوصی‌سازی فرودگاه شارل دو گل در پاریس تجمعاتی برگزار کردند. معترضان دیگری هم در پاریس و سایر شهرهای فرانسه از جمله نیس، مارسی و لیون گردهم آمدند و در نهایت فعالان محیط زیست و معترضان جلیقه زرد به هم پیوستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند، وزارت کشور شمار مشارکت‌کنندگان در سه تجمع پاریس را ۲۶۰۰ تن و در سراسر فرانسه را ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن برآورد کرد که کاهش شمار شرکت‌کنندگان در اعتراضات روز شنبه را نشان می‌دهد.

تدابیر امنیتی بیش از روز چهارشنبه (اول مه) بود که مقام‌های فرانسوی ۷۴۰۰ افسر در اطراف این کشور برای نظارت بر اعتراضات روز کارگر مستقر کرده بودند. حین این گردهمایی، شماری از معترضان که ماسک و کلاه به سر داشتند سطل‌های زباله را به آتش کشیدند، به اموال خسارت زدند و به سمت پلیس ضد شورش سنگ پرتاب کردند و با گاز اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و بمب دودزا سرکوب شدند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین