کد خبر: ۵۸۸۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

گرمای هوا و گرد و خاک، مشکل تازه سیلزدگان

امروز گرمای هوا نیاز سیلزدگان به وسایل سرمایشی را دوچندان کرده و مسئولان استان پیشنهاد می کنند خیران اقدامات خود را در راستای کمک به تامین سرپناه و وسایل خانگی از جمله سرمایشی سوق دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
با گذشت 34 روز از سیل ویرانگر در پلدختر و معمولان، مشکلاتی همچون نیازهای اولیه به اقلام امدادی و خوراکی فروکش کرده و آنچه امروز به دغدغه ای برای سیلزدگان تبدیل شده مساله گرمای هوا و گرد و خاک است.

شهر پلدختر با حضور نیروهای مردمی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و دولتی ها با سرعت قابل قبولی پاکسازی و هزاران متر مکعب گل و لای از سطح خیابان و منازل مسکونی این شهر جمع آوری شده است.

امروز که بیش از یک ماه از سیل می گذرد، علیرغم شست و شوی چندین باره خیابان ها و معابر اما همچنان حجمی از خاک در سطح شهر وجود دارد که وزش باد موجب غبار گرفتگی شهر می شود.

از طرفی با توجه به اینکه پلدختر در ناحیه گرمسیری و همسایگی استان خوزستان قرار گرفته، روند گرم شدن هوا افزایش یافته که تحمل این گرما در کنار گرد و غبار ناشی از گل و لای خشک شده برای شهروندان به ویژه کودکان سخت شده است.

امروز گرمای هوا نیاز سیلزدگان به وسایل سرمایشی را دوچندان کرده و مسئولان استان پیشنهاد می کنند خیران اقدامات خود را در راستای کمک به تامین سرپناه و وسایل خانگی از جمله سرمایشی سوق دهند.

در حالیکه برخی سیلزدگان پلدختر گرمای هوا را در زیر چادرها و تنفس هوای غبارآلود به سختی تحمل می کنند اهالی خیابان امام، حد فاصل امدادگران تا میدان جهاد، کوی سازمانی، خیابان های معلم جنوبی و شمالی، میدان شهید بهشتی، حد فاصل میدان شهرداری تا میدان شهدا و خیابان انقلاب جنوبی نیز از گرد و خاک گلایه مند هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان می گوید: گل و لای جمع آوری شده از سطح شهر پلدختر در 2 تا سه محله تخلیه و تسطیح شده و گل خشک شده در معابر یا خیابان های پلدختر وجود ندارد.
احمد مرادپور در گفت و گو با ایرنا افزود: هنوز اثرات سیل به صورت کامل برطرف نشده و ممکن است در نقاطی هم جامانده هایی وجود داشته باشد که رفع کامل و نقطه به نقطه آن نیازمند تجهیزان و نیروی انسانی بسیار است.

وی ادامه داد: سطح معابر و خیابان های پلدختر پس از جمع آوری گل و لای چندین بار نیز شستشو شده اما به دلیل اینکه برخی از منازل همچنان به جا مانده های مصالح دارند، توسط صاحبانشان جمع اوری و در خیابان ، پیاده رو و کانال های عبور آب تخلیه می شود و همین امر نیز منجر به گرد وخاک بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد شد شهرداری کیسه هایی در اختیار مردم قرار دهد تا این نخاله ها را در آن جمع کرده و شهرداری آنها را تحویل بگیرد که متاسفانه شهروندان از این مهم استقبال نمی کنند.

مرادپور گفت: به شهردای پلدختر نیز پیشنهاد شده خودروهای آبپاش به صورت مداوم در سطح شهر فعال باشند و در صورت کمبود امکانات، نسبت به کرایه این خودروها اقدام شود.

وی همچنین در خصوص احتمال غنی بودن خاک های جمع آوری شده و استفاده آن در زمین های کشاورزی افزود: این مهم با دانشکده کشاورزی خرم آباد مطرح و قرار شده با آزمایش خاک ها و درصورت تایی مغذی بودن، برای تخلیه گل های خشک شده در اراضی اقدام شود.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین