کد خبر: ۵۸۸۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

جسد فرد سقوط کرده در کانال پاکدشت در ورامین پیدا شد

مسئول مدیریت بحران فرمانداری شهرستان پاکدشت گفت: پیکر یکی از دو فرد سقوط کرده در کانال انتقال آب شهرستان پاکدشت، پس از چهار روز در روستای باغخواص ورامین پیدا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
ابوالفضل نجفی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: مدیریت بحران فرمانداری شهرستان پاکدشت روز جمعه گذشته، با اطلاع از سقوط دو نفر در کانال انتقال آب روستای کبود گنبد، عملیات گسترده جستجو را در این منطقه که خروجی اصلی سد ماملو است و در فصل بهار حجم بسیار زیادی آب را از پاکدشت به سمت دشت ورامین منتقل می کند، آغاز کردند.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی صورت گرفته، یک مرد 55 ساله به اتفاق دو فرزند 12 و 25 ساله خود که در کار جمع آوری ضایعات فعالیت داشتند، روز جمعه پس از جمع آوری ضایعات، در کنار کانال آب روستای کبود گنبد نسبت به شستشوی ضایعات اقدام کردند که به دلایلی که در حال بررسی است، فرزند 25 ساله داخل کانال سقوط می کند و پدر برای نجات وی، داخل کانال آب می شود.

نجفی گفت: حجم بسیار زیاد آب، این دو نفر را به مناطق پائینی منتقل کرد و تلاش ستاد مدیریت بحران، آتش نشانی و عوامل هلال احمر برای نجات و یا پیدا کردن جنازه آنان به نتیجه ای نرسید.

وی اظهار داشت: به منظور تسهیل پیدا کردن جسد این دو فرد، جریان انتقال آب از سد ماملو به کانال قطع شد و با استفاده از چند غواص، عملیات اکتشاف وارد مرحله جدیدی شد.

وی گفت : پس از تلاش فراوان، در ساعت 19 روز جمعه، پیکر جوان 25 ساله در روستای آجربست ورامین که در فاصله 32 کیلومتری محل وقوع حادثه بود پیدا شد.

مسئول مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت افزود: با بسیج تمامی امکانات و استفاده از توان سازمان های آتش نشانی ورامین و پیشوا سرانجام پیش از ظهر امروز دوشنبه، جسد فرد دوم در روستای باغخواص از توابع بخش مرکزی ورامین که در فاصله 33 کیلومتری محل وقوع حادثه بود و با محل پیدا شدن جسد اول، 17 کیلومتر فاصله داشت، کشف شد.

وی گفت: پیکر این فرد به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

نجفی تأکید کرد: در فصل بهاربه ویژه اردیبهشت ماه، حجم بسیار زیادی از آب وارد کانال های انتقال آب پاکدشت می شود و در صورت سقوط افراد، امکان نجات آن ها وجود ندارد.

وی افزود: بیشترین حوادث سقوط افراد در داخل کانال انتقال آب در سال های اخیر در اردیبهشت ماه رخ داده به طوری که سال گذشته 3 نفر و دو سال قبل 5 نفر در اثر سقوط در این کانال جان خود را از دست دادند.
پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین