کد خبر: ۵۸۸۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸

درخواست وزیر کشور از مردم: مردم اخبار را از مراجع رسمی دریافت کنند

وزیر کشور گفت: از همه مردم خواهش می‌کنیم برای جلوگیری از شایعات، خبر را از مراجع اصلی دریافت کند که این مراجع شامل دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیما و خبرگزاری های رسمی است.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بیست و دومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی، اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد چند موضوع را مورد بررسی قرار دادیم که می‌توان به آخرین وضعیت تنظیم بازار و قیمت‌ها اشاره کرد. به خصوص کالاهایی که قیمتشان افزایش داشته و یا کالاهایی که موجودی شان در بازار کاهش داشت.

وی افزود: موضوعاتی همچون اجاره‌بها، مسکن، خودرو، شکر، ماکارونی و تن ماهی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار دادیم.

وزیر کشور تصریح کرد: همه دستگاه‌ها موظف شدند تا نسبت به تعیین قیمت‌ها و نظام توزیع اقدامات موثری را انجام دهند.

رحمانی فضلی بیان کرد: بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معدن و تجارت در بحث شکر نظرات متفاوتی بود که وزارت جهاد عنوان کرد شکر در بازار موجود است اما وزارت صمت کمبود شکر در بازار را مطرح کردند؛ به همین جهت  قرار شد کمیته‌ای تشکیل شود تا این موضوع بررسی شود که چرا شکر به سختی به دست مشتری می‌رسد.

وی یادآور شد: در حوزه عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای به ویژه در روز چهارشنبه که در موضوع سوخت شاهد بودیم ناهماهنگی هایی صورت گرفت که البته با هوشیاری مردم و دعوت به صبر مسئله حل شد. همچنین این موضوع نشان داد اگر در حوزه رسانه بی دقتی کنیم و توجه لازم را نداشته باشیم در هر موضوع دیگر هم همچون موضوع سوخت دچار مشکل خواهیم بود.

وزیر کشور تصریح کرد: از خارج از کشور به گونه‌ای القا می‌کنند که این مشکلات با آثار افزایش تحریم ها مرتبط است و از همه مردم خواهش می‌کنیم که از مراجع اصلی خبر را دریافت کند که مراجع اصلی می‌تواند دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیما و خبرگزاری های رسمی باشد و از این منابع خبر مناسب و درست را دریافت کنند تا مانع از شایعات شوند.

رحمانی فضلی بیان کرد: از مردم می‌خواهیم به شایعات توجه نکنند و اخبار جعلی کانال های فضای مجازی را نادیده بگیرند. در برخی موارد خارج از ضوابط خبرهایی در قالب شایعه و بدون استدلال منتشر می‌شود که در جلسه مصوب شد تا قوه قضاییه برخورد کند. مرحله اول تذکر و با تکرار آن قوه قضاییه برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: اقتضای اطلاع رسانی این است که همه رسانه‌ها در مقابل عملیات روانی و پاسخگویی مناسب و اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق و تولید محتوای منطقی و عملیات اجرایی کاملاً واقع بینانه در این جهت کار کند.

وزیر کشور تصریح کرد: همه دستگاه‌ها موظف شدند تا یک سخنگو را تعیین کند و اسامی این سخنگو در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد و سخنگوها اخبار دقیق را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

منبع: خبرگزاری فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Sweden
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
0
0
مشکل عدم اعتماد به کانال رسمی هست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین