کد خبر: ۵۸۸۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

اولین تماس تلفنی سران قطر و بحرین بعد از 2 سال

قطر شب گذشته اعلام کرد، امیر این کشور تماس تلفنی را از سوی نخست وزیر بحرین دریافت کرده است. این اولین تماس در نوع خود از زمان آغاز بحران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و محاصره قطر در سال ۲۰۱۷ است.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرد، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر شب گذشته تماس تلفنی را از شاهزاده خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست وزیر بحرین دریافت کرد.

براساس این گزارش، نخست وزیر بحرین به تمیم بن حمد آل ثانی حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

این تماس از آنجایی حائز اهمیت است که قطر با چهار کشور عربی یعنی عربستان، مصر، بحرین و امارات در ژوئن ۲۰۱۷ وارد بحران شد و این کشورها هرگونه رابطه‌ خود را با قطر قطع و به این کشور اتهاماتی در زمینه حمایت از ایران و "تروریسم" وارد کرده‌اند، از این رو قطر از آن زمان در انزوا قرار گرفته است.

اما بحرین درباره این تماس تلفنی واکنش نشان داد و شب گذشته رسما اعلام کرد، این تماس تلفنی بیانگر موضع رسمی کشورش نیست و هیچ تاثیری بر پایبندی منامه در کنار مصر، عربستان و امارات به تداوم تحریم و محاصره قطر ندارد.

خبرگزاری رسمی بحرین به نقل از محمد المطوع، وزیر امور کابینه گزارش داد، تماس تلفنی برقرار شده بین نخست وزیر بحرین و امیر قطر به منزله موضع گیری رسمی بحرین در قبال دوحه نیست و بحرین به تعهدات خود با برادرانش یعنی عربستان، مصر و امارات درباره اجرای بندهای توافقنامه‌های ۲۰۱۳ ،‌ ۲۰۱۴ و تحقق درخواست‌های عادلانه این چهار کشور پایبند است.

دفتر نخست وزیری بحرین نیز در بیانیه‌ای توضیحی تاکید کرد، این تماس تلفنی تنها بعد اجتماعی داشت و برای تبادل تبریک حلول ماه مبارک رمضان بود و بس.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین