کد خبر: ۵۸۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۰
انتقادها از رویال افزایش یافت

سگولن در سراشیب سقوط سیاسی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ ژاک شیراک رئیس جمهور مسن فرانسه هفته گذشته با خداحافظی رسمی از قدرت، ‌مسیر را برای رقابت کاندیداهای فرانسوی برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری هموار کرد. اما در این میان رقابت نیکولاسارکوزی و سگولن رویال بسیار نزدیک به یکدیگر در حال پیشروی است. اما خانم رویال اخیرا با اظهارات یکی از مشاوران پیشین خود شاهد شکست سختی در میزان محبوبیتش بود. 

به گزارش تایمز، اریک بیسون 46 ساله از نمایندگان پارلمان فرانسه که هفته گذشته استعفا خود را به رئیس پارلمان تسلیم کرد در حال حاضر به عنوان سوسیالیستی که البته کارشناس مسائل انتقادی نیز هست در آخرین کتاب خود درباره سگولن رویال می‌نویسد: من به هیچ وجه علاقه‌ای به روی کار آمدن سگولن رویال به عنوان رئیس جمهور فرانسه ندارم. وی رئیس جمهوری نیست که من در رویاهایم خواب آن را برای کشورم می‌دیدم. در صورت روی کار آمدن وی باید به شدت نگران آینده فرزندانمان باشیم. 

اریک بیسون در این باره می‌گوید: وی تعبیر بسیار شخصی از قدرت دارد. تنها انگیزه وی رسیدن به شهرت و اعتبار شخصی است. ما در فرانسه زندگی می‌کنیم نه در آمریکای لاتین. سگولن رویال بلافاصله پس از چاپ این کتاب با عنوان «چه کسی مادمازل رویال را می‌شناسد؟» این قبیل اظهارات را بی‌اهمیت خوانده و آن را نوعی انتقام‌گیری سیاسی یک بازنده خواند.
البته بسیاری از کارشناسان سیاسی بر این باورند که اریک بیسون دقیقا آنچه را که بسیاری در خفا می‌گویند علنا بر زبان آورد. 

اما سگولن رویال و تیم انتخاباتی وی بر این باورند که اریک بیسون به دلیل بی‌توجهی حزب به وی از گردونه مدافعان سگولن خارج شده و برای انتقام‌گیری اقدام به چاپ این کتاب کرده است.
اریک بیسون در این باره گفت: ‌در صورت پیروزی سگولن رویال، دلم برای نخست وزیر وی خواهد سوخت. وی باید سیاست را قربانی شهرت خانم رئیس جمهور کند. فرانسه در صورت پیروزی رویال بر سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین