کد خبر: ۵۸۸۸۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶

هجوم میلیون ها پروانه به جنوب شرق تهران

- هجوم میلیون ها پروانه به مناطق شهری و روستایی شهرستان های جنوب شرق استان تهران، صحنه های زیبایی از حضور این حشره را در بیشتر این مناطق به وجود آورده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 از اواسط هفته جاری، میلیون ها قطعه از گونه ای پروانه به شهرستان های قرچک، پیشوا و ورامین، صحنه های زیبایی را از حضور این حشره در مناطق شهری و روستایی به ویژه بوستان ها، مزارع و تاغزارهای شهرستان خلق کرده که البته با نگرانی برخی از کشاورزان نیز همراه بوده است و برخی از این افراد قصد دارند که با سم پاشی، با آن مبارزه کنند.

** این پروانه آفت نیست
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شده که این پروانه آفت نیست و نباید از بابت حضور آن در مناطق شهری و روستایی نگران بود.

منصور گل محمدی افزود: پس از بررسی منابع مختلف مشخص شده که این پروانه آفت هیچ گونه درخت و درختچه مثمر و زینتی نیست بلکه در زنجیره غذایی می تواند به عنوان خوراک پرندگان قرار گرفته و به گرده افشانی نیز کمک کند.

وی تصریح کرد: در مناطق کویری و در زمان شکوفه دادن درختچه های گز، میلیون ها قطعه پروانه در این مناطق حضور پیدا کرده اند که در سال های اخیر بی سابقه است.

** پروانه های روزپر خطری برای گیاهان ندارند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین نیز با اشاره به روزپر بودن این گونه از پروانه ها گفت: آنها به دلیل روزپر بودن، آفت محصولات زراعی محسوب نمی شوند و نیازی به مبارزه با آن نیست.

محمدحسین تاجیک اظهار داشت: اکنون تعداد زیادی از این پروانه ها در مزارع کلم حضور دارند که هیچ گونه آسیبی به مزارع وارد نمی کند.

** کشاورزان از مبارزه با این پروانه پرهیز کنند
رئیس اداره محیط زیست شهرستان قرچک نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با بررسی های صورت گرفته، این پروانه ها مهاجر نیستند چرا که تاکنون گزارشی از استان های مجاور در خصوص هجوم پروانه ها گزارش نشده است.

محمد طاهر ظاهری افزود: بارندگی های اخیر و پوشش گیاهی بسیار مناسب دشت ها باعث افزایش تعداد این گونه از حشره شده که بسیار زیبا است و به هیچ عنوان آفت حساب نمی شود.

شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا با بیش از 650 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران و در امتداد یکدیگر قرار دارند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین