کد خبر: ۵۸۸۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

عرضه و مصرف قلیان در عربستان مجاز شد

مجلس مشورتی عربستان سعودی پیشنهاد عرضه قلیان در قهوه خانه ها و رستوران های داخل شهرهای این کشور را تصویب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از القدس العربی، روزنامه اینترنتی «عاجل» در این باره نوشت: مجلس شورا دوشنبه گذشته با پیشنهاد عرضه تولیدات تنباکو(قلیان) به مشتریان رستوران ها و قهوه خانه های داخل شهرهای این کشور براساس ضوابط مشخص موافقت کرد.

این روزنامه به نقل از منابع خود نوشت: این مجلس در جلسات رمضانی، عرضه تنباکو در رستوران ها و قهوه خانه ها را همراه با اعمال مالیات های صد درصدی برای فروشندگان و صاحبان قهوه خانه ها تصویب کرد.

براساس نوشته این روزنامه، مجلس عربستان در عین حال اعلام کرده است که براساس قوانین جدید، عرضه محصولات تنباکو برای افراد زیر هجده سال ممنوع است.

موافقت مجلس عربستان پس از مناقشه گزارش کمیته حج، مسکن و خدمات این کشور در خصوص ضوابط مربوط به ارائه تنباکو در داخل شهرهای این کشور صورت گرفت.

منابع روزنامه عاجل در ادامه افزودند:موافقت با پیشنهاد عرضه توتون و تنباکو پس از بررسی طولانی شروط و ضوابط و آثار منفی آن برای جامعه صورت گرفت.

پیش از این رسانه های عربستان سعودی در جولای ۲۰۱۸ اعلام کرده بودند که وزارتخانه های بهداشت و امور شهری و روستایی عربستان بر سر امکان صدور مجوز عرضه قلیان به مشتریان در رستوران ها و هتل ها به تفاهم رسیده اند اما درباره تغییر قوانین مربوط به ممنوعیت استعمال قلیان در اماکن عمومی که سالهاست ممنوع می باشد، سخنی به میان نیاوردند.

شفقنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین