کد خبر: ۵۸۹۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

تهدیدات امریکا علیه ایران با چراغ سبز پنتاگون صورت می‌گیرد

یک تارنمای دولتی چین نوشت،تهدیدات آمریکا علیه ایران با چراغ سبز پنتاگون انجام می شود و در این راستا ،پنتاگون آتش بار ضد موشکی و ناوجدیدی به خلیج فارس اعزام می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 تارنمای چاینا او آرجی وابسته به دفتر اطلاعات شورای دولت به نقل از وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اضافه کرد ،«پاتریک شاناهان» وزیر جدید دفاع آمریکا با درخواست اخیر دولت آمریکا برای اعزام ناو موشکی جدید به منطقه خاورمیانه موافقت کرده است.

شاناهان همچنین در هفته گذشته نیز با درخواست مرکز فرماندهی ارتش آمریکا یک کشتی نیروی دریایی در منطقه را با آرلینگتون، یک ناو جنگی قدرتمندتر جایگزین کرد. آرلینگتون یک کشتی آبی خاکی طراحی شده برای نقل و انتقال نیروهای دریایی و هلیکوپترهای جنگی است.
تارنمای چاینا تصریح می‌کند، تمام تحولات اخیر تنها چند روز بعد از آن رخ می‌دهد که کاخ سفید اعلام کرد ناو هواپیمابر آبراهام لینکن و چندین بمب افکن بی 52 را به منطقه خاورمیانه اعزام کرده است.

تارنمای چینی در ادامه می‌نویسد، به دنبال عدم تمدید معافیت تحریم‌ها، واشنگتن در دو هفته اخیر تهدیدات نظامی و اقتصادی خود علیه تهران را به‌شدت افزایش داده است.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز در گزارشی نوشت، آمریکا تصمیم گرفته توانمندی‌هایش در خلیج فارس را در سایه درز اطلاعاتی مبنی بر نقشه ایران برای هدف قرار دادن منافع آمریکا در چند کشور منطقه به رخ بکشد.

مقامات وزارت دفاع آمریکا در عین حال گفتند، جنگ ایران و آمریکا رخ نخواهد داد و هدف اصلی از این تحرکات قدرت‌نمایی نیروهای بازدارندگی نظامی ماست.

به دنبال خروج آمریکا از برجام و سخنان اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران بر ادامه تعهدات اروپایی به توافق هسته‌ای، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: برجام یک توافقنامه چند جانبه مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل است و برای حفظ نظام منع گسترش سلاح هسته‌ای و صلح و ثبات در خاورمیانه بسیار مهم است و باید به‌طور همه جانبه و مؤثر به اجرا گذاشته شود.

«گنگ شوانگ» در نشست خبری در پکن در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: خروج آمریکا از برجام و آغاز تحریم‌های یک‌جانبه واشنگتن علیه ایران، منجر به وخامت اوضاع در منطقه شده و چین نسبت به آن متأسف است.

وی با اشاره به اینکه مقابله و درگیری راه برون رفت از مسئله نیست و گفت و گو و مشورت یگانه راه حل آن است از همه طرف‌ها دعوت کرد خویشتن‌داری را حفظ، گفت و گو را تقویت و برای حفظ برجام تلاش کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران 18 اردیبهشت امسال در واکنش به اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای و بازگرداندن تحریم‌ها، از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت 60 روز خبرداد و گفت: اگر اروپایی‌ها در این مدت به جبران بپردازند ما هم به شرایط امروز بر می‌گردیم ولی اگر در پایان 60 روز به نتیجه‌ای نرسیم دو اقدام دیگر را در پیش می‌گیریم.
همچنین شورای عالی امنیت ملی همان روز در بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام اعلام کرد: ایران از روز 18 اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین