کد خبر: ۵۸۹۴۴۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸

اخراج بیش از 5 هزار پناهجو از آلمان

وزارت کشور آلمان از آغاز سال جاری میلادی تا پایان مارس پنج هزار و ۶۰۰ پناهجو را اخراج کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
گروه رسانه‌ای فونکه گزارش داد، بیشتر اخراجی‌ها به ایتالیا، آلبانی و گرجستان برگردانده شدند، ۵۰۰ تن به کشورهای مغرب (الجزایر، تونس و مراکش) و شمار کمتری نیز به لهستان و اسپانیا بازپس‌فرستاده شدند.

به این ترتیب اخراج پناهجویانی که مشمول «مقررات دوبلین» می‌شوند، ادامه دارد. بر اساس قرارداد دوبلین، کشوری مسئول رسیدگی به تقاضای پناهندگی یک پناهجو است که فرد متقاضی از آنجا وارد اتحادیه اروپا شده باشد.

به این ترتیب برلین می‌تواند پناهجویانی را که از طریق ایتالیا یا دیگر کشورهای عضو اتحادیه وارد آلمان شده‌اند، به این کشورها بازگرداند.

در حال حاضر در آلمان ۲۵۰ هزار پناهجو زندگی می‌کنند که تقاضای پناهندگی آنها رد شده است و باید بر اساس قانون اخراج شوند اما امکان برگرداندن آنها به کشورشان وجود ندارد زیرا فاقد مدارک شناسایی مورد نیاز هستند.

اخراج پناهجویان بر اساس قرارداد دوبلین همواره مورد انتقاد سازمان‌های حقوق بشری و مدافعان حقوق پناهجویان بوده است.

اولا بلپکه، سخنگوی داخلی حزب چپ ضمن انتقاد از اخراج‌های سه ماه نخست سال جاری اظهار داشت که به‌ویژه بازگرداندن پناهجویان به ایتالیا کاری نادرست است.

او گفت: سیستم رسیدگی به تقاضای پناهندگی در ایتالیا کاستی‌های فراوانی دارد و بسیاری از پناهجویان در این کشور بی‌سرپناه هستند و حتی به مواد دارویی یا خوراکی دسترسی ندارند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین