کد خبر: ۵۸۹۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

دیدار پمپئو و لاوروف در سوچی آغاز شد

دیدار وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا از دقایقی پیش در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرگئی لاوروف و مایک پمپئو در حالی با یکدیگر در سوچی دیدار می کنند که دو کشور اختلافات جدی در خصوص مسائل مختلف از جمله بر سر برنامه هسته ای با ایران موسوم به برجام، بحران سوریه، اوکراین و ونزوئلا و پیمان های بین المللی از جمله در خصوص خلع سلاح هسته ای و موشکی دارند.

پمپئو قرار است پس از دیدار با لاوروف با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز دیدار و گفت وگو کند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است که ارتقا سطح روابط مسکو و واشنگتن پس از دیدار مایک پمپئو با مقامات روسیه و در نشستی در سطح عالی(سران دو کشور) ممکن است آغاز شود.

وی در واکنش به پرسش خبرنگاران در خصوص سفر امروز مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و نظر کرملین در خصوص روابط با آمریکا این مطلب را بیان کرد.

پسکوف افزود: دور جدید روابط میان دو کشور پس از نشست سران امکان پذیر خواهد بود هر چند که هنوز صحبتی از دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ نیست و من فکر می کنم که در دیدار امروز پمپئو در سوچی در این باره گفت وگو شود.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه این را هم گفت که در دیدار پوتین و پمپئو قرار است علاوه بر گفت وگو درباره روابط دوجانبه در خصوص پیمان های مربوط به ثبات راهبردی و خلع سلاح، مسائل حساس و مهم منطقه ای از جمله افزایش تنش آمریکا با ایران، بحران سوریه و ونزوئلا و کاهش تنش در شبه جزیره کره و سایر مسائل مهم بین المللی گفت وگو شود.

گفتنی است، مایک پمپئو امروز سه شنبه برای دیدار با همتای روس خود و رئیس جمهوری روسیه راهی شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه شده است.

وی در توئیتی اعلام کرده که شاید در برخی موضوعات با دیگر طرف ها توافق نداشته باشیم یا مخالف نظر آنها باشیم اما وقتی مساله در خصوص منافع ملی هر دو طرف است وظیفه داریم راهی برای پیشبرد مساله پیدا کنیم.


ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین