کد خبر: ۵۸۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۸۶ - ۲۲:۵۳
عظیم‌ترین رزمایش پس از حمله به عراق

آغاز مانور نظامی آمریکا در خلیج‌فارس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بزرگترین مانور نیروی دریایی آمریکا از زمان حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، غروب روز سه شنبه ۲۷ مارس در منطقه خلیج‌فارس آغاز شد. در این مانور دو ناو هواپیمابر، دو اسکورت بزرگ کشتی‌های نظامی- تهاجمی و بیش از 100 فروند هواپیمای نظامی و 10 هزار نظامی آمریکایی شرکت دارند. اين اولين بار پس از حمله به عراق است که دو ناو هواپيمابر آمريکايی در يک عمليات مشترک در خليج فارس شرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در برنامه سرفرماندهی نظامی آمریکا، انجام عملیات آموزشی- تهاجمی بر فراز منطقه دریایی وسیعی در نزدیکی آب‌های مرزی ایران قرار دارد.

به گفته «کوین آندهال» یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا، کشتی‌های جنگی دورتر از مرزهای آبی ایران خواهند بود. این فرمانده آمریکایی همچنین یادآور شد که برگزاری این مانور با بازداشت دریانوردان انگلیسی از سوی ایران هیچ ارتباطی ندارد و نباید این مانور را بعنوان تهدیدی علیه تهران بررسی نمود. 

تشدید تحرک آمریکا در مرز ایران [کلیک کنید]

به ادعای وی، این مانور «تنها نمایشی دیگر از سطح ثبات و امنیت در منطقه است و اگر تاثیری بی ثبات ساز داشته باشد، صرفاً به دلیل عملکرد ایران خواهد بود».

این رزمایش چندین روز به طول می انجامد و هنوز معلوم نیست که چه زمانی پایان خواهند یافت. اين مانور در زمانی برگزار می‌شود که تنش ميان واشینگتن و تهران بر سر مناقشه اتمی افزايش يافته است. همچنين اين مانور چهار روز پس از دستگيری ۱۵ ملوان و تفنگدار دريايی انگليس انجام می‌شود. دستگيری اين ملوانان باعث افزايش بحران روابط میان ايران انگليس شده است.

ناو هواپيمابر «یو‌اس‌اس استنیس» با بيش از شش هزار و پانصد سرباز و تفنگدار روز دوشنبه وارد خليج فارس شد و به ناو هواپيمابر آيزنهاور پيوست. ناو هواپيمابر آيزنهاور ژانويه و فوريه در سواحل سومالی حضور داشت.

در حال حاضر در جنوب ایران به سمت دریای عرب که تنگه هرمز را به خلیج فارس وصل می‌کند، رزمایش نیروی دریایی فرانسه انجام می‌شود که در ترکیب نیروهای ناتو در افغانستان عمل می کند. آندهال افزود که برگزاری مانور دریایی مشترک با فرانسه پیش‌بینی نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
0
اینها ادعای بشریت دارند ولی از بشریت بویی نبرده اند
بمب اتمی برای از بین بردن بشریت استفاده میکنند
وگرنه فکر میکنند میتوانند با اراده آهینین ایران مقابله کنند
اینها به آخر خط ابر قدرتی رسیدند
مطمئن باشید جهان شاهد فروپاشی قدرتهای جهانی خواهد بود
و ایران از این نبرد نا برابر پیروز بیرون خواهد آمد
و ترامپ و امثال آن آشغالی بیش نیستند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین