کد خبر: ۵۸۹۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره ونزوئلا

شورای امنیت سازمان ملل به صورت غیرعلنی و به درخواست کشورهای اروپایی نشستی را درباره بحران سیاسی و بشری ونزوئلا برگزار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از شبکه خبری فرانس ۲۴، در این نشست همچنین به جزئیات درباره یک روند دیپلماتیک با حمایت اتحادیه اروپا برای پایان دادن به بحران ونزوئلا اشاره شده است.

شورای امنیت گزارشی از جانب آنه گوگون، معاون سفیر فرانسه در سازمان ملل را دریافت کرد که در آن به برنامه‌ای از سوی گروه تماس بین‌الملل تحت حمایت اتحادیه اروپا برای پایان دادن به بن بست در ونزوئلا اشاره شده است.

معاون سفیر فرانسه در سازمان ملل گفت: این گروه قابلیت این را دارد که طرف‌های درگیر را برای حضور در یک روند سیاسی که به برگزاری انتخاباتی آزاد، عادلانه و شفاف در ونزوئلا منجر شود، سوق دهد.

مقام‌های سازمان ملل گفته‌اند که هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل روز دوشنبه با نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و سایر مقام‌های این کشور در کاراکاس دیدار کرده و به بررسی برنامه پیشنهادی واکنش بشری سازمان ملل در این کشور پرداخته است.

سازمان ملل قصد دارد تا به زودی یک هماهنگ کننده بشردوستانه را برای نظارت بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا منصوب کند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین