کد خبر: ۵۸۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۱
تکذیب یک خبر اینترنتی

آیا درباره نوروز به مساجد بخشنامه شد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، اخبار مربوط به صدور بخشنامه‌‌ای از جانب این مرکز خطاب به ائمه جماعات مساجد سراسر کشور برای گرامی داشتن آیین‌های باستانی ایرانی مانند نوروز و چهارشنبه‌ سوری در نطق‌ها و سخنرانی‌ها را تکذیب کرد. 

«سید حسین ابراهیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب، با تکذیب خبر فوق آیین‌های باستانی مانند نوروز را عیدهایی صرفا ایرانی ندانست و افزود: عید نوروز در متن دین اسلام است و چیزی که اسلام آن را پذیرفته باشد نیازی به بخشنامه ندارد. 

وی تصریح کرد: دعای لحظه تحویل سال در کتب اسلامی وجود دارد و دین مبین اسلام بر عید آغاز بهار صحه گذاشته است بنابراین ما هم اعتقاد داریم، آیینی که اسلام آن را پذیرفته باید گرامی داشته شود. 

به گفته رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، هیچ بخشنامه‌ای به مساجد و ائمه جماعات برای احترام گذاشتن به جشن‌های ملی مانند نوروز با توجه به شرایط کنونی کشور صادر نشده اما این مرکز به اولیاء و ائمه جماعات مساجد توصیه کرده تا در هنگام تحویل سال درهای مساجد را باز بگذارند و از مومنین پذیرایی کنند. 

ابراهیمی تأکید کرد: هیچ بخشنامه یا دستورالعملی در لزوم گرامی داشتن نوروز به مساجد صادر نشده است زیرا این بخشنامه در متن اسلام وجود دارد. 

وی با اشاره به پخش صدای حضرت امام در حین قرائت دعای لحظه تحویل سال از صدا و سیما، گفت: آرزو و افتخار ما این است که روزی آنقدر قدرت داشته باشیم که بتوانیم تمام مردم را در روز تحویل سال برای دعا و نیایش به مساجد دعوت کنیم زیرا خداوند هم دعای مردم در مساجد را اجابت می‌کند. 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان خاطرنشان کرد: این شعور و فهم بلند ایرانیان را می‌رساند که عید خود را در بهترین فصل سال قرار دادند و همانطور که امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر دستور داده بودند تا به سنت‌های مردم مصر را احترام بگذارد،‌ دین اسلام هم به تمام سنت‌های خوب و نیک از جمله نوروز احترام می‌گذارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین