کد خبر: ۵۹۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۷

پخش فیلم جدید ملوان‌های انگلیسی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دو روز پس از پخش اعترافات ملوان زن انگلیسی از شبکه العالم ایران که با واکنش تند بریتانیا مواجه شد، شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران فیلمی از اظهارات یک ملوان دیگر انگلیسی پخش کرد که وی نیز همانند هم‌قطارش از مردم ایران به خاطر ورود غیرقانونی و بدون اجازه به داخل ‌آب‌های ایران عذرخواهی می‌کرد.

این تفنگدار نیروی دریایی سلطنتی انگلیس که «توماس سامرز» نام داشت در این فیلم تاکید کرد که از مردم ایران به خاطر «ورود غیرقانونی» و «بدون اجازه» به داخل ‌آب‌های ایران عذرخواهی می‌كند.

این ملوان بازداشت شده انگلیسی با معرفی خود گفت:‌ من توماس سامرز از نیروی دریایی سلطنتی انگلیس هستم و مدت دو سال است كه به عنوان اپراتور مكانیك خدمت می‌كنم. وی با تصریح بر این که «ما بدون اجازه وارد آب‌های ایران شدیم» گفت: من روز جمعه 23 مارس 2007، در آب‌های ایران دستگیر شدم.

سامرز در ادامه اظهار داشت: از زمانی كه ما در ایران دستگیر شدیم، رفتار ایرانی‌ها بسیار انساندوستانه و بدون هیچ برخورد بدی بوده است. از ما خیلی خوب پذیرایی كردند و من خیلی راضی هستم. همه چیز خوب بوده و من از شرایط كاملاً راضی هستم.

وی در پایان مجدداً تاکید کرد: من می‌خواهم از مردم ایران به خاطر ورود غیرقانونی و بدون اجازه به داخل ‌آب‌های ایران و همچنین تكرار این اقدام مربوط به سال 2004 عذرخواهی كنم و امیدوارم چنین وقایعی دیگر رخ ندهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین