کد خبر: ۵۹۰۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

حراج وسایل شخصی لورنس عربستان+عکس

انتظار می‌رود نامه امضا شده توسط لورنس عربستان نیز به قیمت 3 تا 5 هزار پوند به فروش گذاشته شود. قدمت این وسایل به بیش از 80 سال پیش باز می‌گردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- قرار است به زودی وسایل شخصی لورنس عربستان در حراجی به فروش گذاشته شود. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این وسایل در  تاریخ 14 و 15 ژوئن در گلاسکو به فروش خواهند رسید. انتظار می‌رود کلاه او بین 10 تا 15 هزار پوند فروخته شود و چاقو و خنجرهای او بین 8 تا 10 پوند فروخته شوند. همچنین، انتظار می‌رود نامه امضا شده توسط لورنس عربستان نیز به قیمت 3 تا 5 هزار پوند به فروش گذاشته شود. قدمت این وسایل به بیش از 80 سال پیش باز می‌گردند. 

توماس ادوارد لورنس باستان‌شناس، افسر نظامی، دیپلمات و نویسنده بریتانیایی بود.

او طی جنگ جهانی اول به عنوان رایزن نظامی انگلستان برای رهبران عرب حجاز کار می‌کرد. حجاز در آن زمان تحت تسلط ترک‌های عثمانی بود. عثمانی در جنگ جهانی اول متحد آلمان بود و به همین دلیل دشمن انگلستان محسوب می‌شد. در این دوران، پادشاهی و امارت حجاز در دست شریف حسین بود و سرهنگ لورنس نماینده دولت انگلیس در دربار وی بود.

لورنس در عربستان فرهنگ اعراب را مطالعه می‌کرد و نه تنها زبان عربی را به خوبی فرا گرفته بود، بلکه لهجه‌های قبایل مختلف را هم آموخته بود. او از پوشیدن لباس عربی و زندگی مثل مردان قبایل بیابانی احساس غرور می‌کرد و به همین دلیل لقب لورنس عربستان به او داده شد. در مشاهدات لورنس به نکات جالبی در فرهنگ عرب اشاره شده ‌است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین