کد خبر: ۵۹۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۸۶ - ۰۱:۵۰
مخالفت پیش‌دستی جویانه آمریکا

معاوضه 5 ایرانی با ملوان‌های انگلیسی؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت امورخارجه آمریكا در واکنش به گمانه‌زنی‌های رسانه‌های غربی مبنی بر این که «تهران قصد دارد ملوان های انگلیسی را با دیپلمات‌های ایرانی بازداشت شده در شهر اربیل عراق معاوضه کند» در اظهارنظری پیش‌دستی جویانه تاکید کرد آمریکا حاضر نخواهد شد به چنین معاوضه‌ای تن دهد.

«شان مك كورمك» سخنگوی وزارت خارجه آمریكا تاکید کرد دولت متبوع وی ایرانیان بازداشت شده در عراق توسط نیروهای آمریكایی را با ملوانان بازداشت شده انگلیسی در ایران معاوضه نمی‌كند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه آمریكا این موضع كشورش را در پاسخ به سووال خبرنگار نیویورک‌پست مبنی براینكه سرنوشت ملوانان انگلیسی بازداشت شده ممكن است با ایرانیان بازداشت شده مظنون به همكاری با عوامل ضدآمریكایی در عراق گره خورده باشد، مطرح كرد.

گفتنی است ۵‬ دیپلمات ایرانی در ماه ژانویه طی حمله نظامیان آمریكایی به دفتر ارتباطی ایران در شهر اربیل عراق دستگیر شده‌اند. رسانه‌های غربی پس از تشدید تنش‌ها پیرامون بازداشت 15 ملوان بریتانیایی در آب‌های سرزمینی ایران این ادعا را مطرح کرده‌اند که تهران با این اقدام خود قصد دارد زمینه چانه‌زنی پیرامون 5 ایرانی بازداشت شده از سوی ارتش آمریکا را فراهم کند. مقامات جمهوری اسلامی این گمانه‌زنی را رد کرده و یادآور شده‌اند که بازداشت نظامیان انگلیسی به دلیل نقض مالکیت مرزی ایران و بر اساس مقررات بین‌المللی صورت گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین