کد خبر: ۵۹۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۴
ناآرامی‌ها روز به روز افزایش می‌یابد

وخامت اوضاع امنیتی عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انفجار خودروهای بمب گذاری شده و حملات رودررو شبه نظامیان در عراق همچنان ادامه دارد و این در حالی است که با گذشت هفت هفته از اجرای طرح امنیتی در عراق، دولت همچنان از پیروزی خود در برابر تروریستها سخن می گوید. سخنانی که با کشته شدن بیش از 500 نفر در طول شش روز گذشته در سرتاسر بغداد اندکی غیر قابل باور به نظر می رسند.

به گزارش آسوشیتدپرس، «مقتدی صدر» مبارز افراطی و پرسروصدای عراقی نیز روز گذشته حضور نظامیان امریکایی را مسبب تمامی ناآرامی ها در عراق خوانده و از مردم سرتاسر عراق درخواست کرد که همزمان با چهارمین سالگرد سقوط بغداد روز نهم آوریل به خیابان‌ها ریخته و تظاهرات ضد آمریکایی سر دهند.
 
اوضاع در بغداد و تل عفر کاملا شبیه به یکدیگر است. خیابان ها مملو از تابوت‌های چوبی است که اجساد قربانیان این درگیریها را به قبرستانها منتقل می کند. بازارها در هر دو شهر همچنان در حالت نیمه تعطیل قرار دارد.در نجف نیز روزانه مراسم به خاک سپاری اجساد قربانیان تبدیل به برنامه‌ای عادی شده است.
 
در این میان معاون نوری المالکی ضمن ابراز نگرانی از این حوادث اعلام کرد که دولت همچنان به تلاش خود برای مقابله با تروریست ها ادامه خواهد داد. 

سامی العسگری در این باره گفت: در حال حاضر عراق تبدیل به صحنه درگیری و رقابت میان نیروهای امنیتی و تروریست‌ها شده است. اما دولت تمام تلاش خود را برای مهار خشونت به کار خواهد گرفت و افزایش حملات تروریست‌ها ما را در اجرا تصمیمی که اتخاذ کرده‌ایم سست نخواهد کرد. 

فرمانده جدید نیروهای آمریکایی در عراق نیز همزمان با افزایش حملات شبه نظامیان، با انتشار بیانیه‌ای نیروهای القاعده را مقصر اصلی افزایش حملات خواند. دیوید پتروس در این باره گفت: القاعده بار دیگر مخالفت خود را با قوانین انسانی به تصویر کشیده و دست به اقدامات وحشیانه علیه شهروندان غیر نظامی عراق زده است.این گروه همچنان به دنبال برافروختن آتش تفرقه میان فرقه های متفاوت حاضر در عراق است. 

این همه در حالی است که مجلس سنای آمریکا 3 روز قبل یعنی هشتم فروردین سال جاری قانونی رابه تصویب رساند که براساس آن باید نظامیان آمریکایی تا مارس سال 2008عراق را ترک کنند. مجلس نمایندگان آمریکا نیز سوم فروردین قانون مشابهی رابه تصویب رسانده بود که براساس آن نیروهای نظامی آمریکایی حاضر در عراق باید تا 31 آگوست سال 2008 میلادی این کشور را ترک کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین