کد خبر: ۵۹۰۶۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

افزایش تدابیر امنیتی در آب‌های سرزمینی شورای همکاری خلیج فارس

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا گفت که «کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از دیروز تقویت گشتی‌های امنیتی در آب‌های سرزمینی بین‌المللی را آغاز کردند».
آفتاب‌‌نیوز :
کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از دیروز شنبه، گشتی‌های امنیتی خود در آب‌های سرزمینی بین‌المللی را افزایش داد‌‌ه‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفت که «کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، تقویت گشتی‌های امنیتی در آب‌های سرزمینی بین‌المللی را از دیروز آغاز کردند».

افزایش گشتی‌های امنیتی کشورهای عضو شورای همکاری به دنبال حادثه فجیره که در آن به گفته وزارت خارجه امارات، به چهار کشتی تجاری و باری آسیب رسیده است، صورت گرفت.

وزارت خارجه امارات یکشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای گفته بود که «چهار فروند کشتی تجاری غیرنظامی از ملیت‌های مختلف، بامداد امروز، در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات در خلیج عمان، در ساحل شرقی نزدیک به امارت الفجیره و نزدیک به آب‌های منطقه‌ای و آب‌های اقتصادی امارات، هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفت».

در این بیانیه آمده که «طرف‌های ذی‌ربط در کشور، همه اقدامات لازم را اتخاذ کرده‌اند و تحقیقات درباره شرایط حادثه با همکاری طرف‌های داخلی و بین‌المللی در جریان است. طرف‌های ذی‌ربط تحقیق می‌کنند و پس از پایان، آن را ارائه خواهند کرد» 

امارات، عربستان سعودی و نروژ اخیرا گزارش مربوط به حادثه بندر فجیره را به شورای امنیت سازمان ملل و سازمان آب‌های بین‌المللی ارسال کرده‌اند.

سه کشور مزبور چهارشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای مشترک به شورای امنیت، این حادثه که در تاریخ ۱۲ مه رخ داده بود، تشریح کردند.

در بخشی از گزارش مربوطه آمده که تحقیقات در خصوص این حادثه در جریان است و نتایج تحقیقات پس از پایان آن، تقدیم شورای امنیت خواهد شد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین