کد خبر: ۵۹۰۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

احتمال تنبیه گروه ایسلندی مسابقات یورو ویژن به دلیل بالابردن پرچم فلسطین در تل‌آویو

مسئولان اتحادیه پخش رادیو و تلویزیون اروپا از احتمال تنبیه و مجازات گروه آواز ایسلندی مسابقات یورو ویژن به دلیل بالا بردن پرچم فلسطین خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
سازمان‌دهندگان اسرائیلی مسابقه آواز یورو ویژن روز یکشنبه اعلام کردند که نمایش پرچم فلسطین توسط گروه ایسلندی می‌تواند از سوی سازمان دهندگان این رویداد با «تنبیه» همراه شود.

در جریان مسابقات فینال روز شنبه، گروه ایسلندی هاتاری، پرچم فلسطین را به اهتزاز در آورد و «نیکلاسون هانیگان» خواننده این گروه با دستان خود علامت v‌ را به نشانه پیروزی بالا برد اقدامی که با اعتراض حاضران صهیونیست در تل‌آویو مواجه شد.

هانیگان پیش از آغاز مسابقات یورویژن نیز از شهرک‌سازی صهیونیست‌ها و آپارتاید آنها در مناطق اشغالی فلسطینیان انتقاد کرده بود.

نمایش پرچم فلسطین به صور مختصر از پخش مستقیم برای 41 کشور حذف شد و به عنوان تنها اختلال در پخش این برنامه ثبت شد. البته این اقدام به سرعت با انتقاد اتحادیه پخش رادیو و تلویزیون اروپا مواجه شد.

«الداد کوبلنز» از مقامات اسرائیلی اتحادیه پخش رادیو و تلویزیون اروپا گفت: خواننده ایسلندی ظاهرا توسط اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا که هیچ ملاحظه‌ای در خصوص نقض قوانین نخواهد داشت، مجازات می‌شود.

سخنگوی اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا از هرگونه اظهار نظر در این باره خودداری کرد و گفت که موضوع تحت بررسی است.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین