کد خبر: ۵۹۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۷
مقامات رسمی کاخ‌سفید مدعی شدند:

ناپدید شدن یک شهروند آمریکایی در ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقامات رسمی آمریکا می‌گویند یک تبعه این کشور که پیش از این به عنوان مامور پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) فعالیت داشته است، در جنوب ایران ناپدید شده است. وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرده است که از طریق سفارت سویس در تهران با مقام های ایرانی تماس گرفته تا در باره ناپدید شدن یک شهروند آمریکایی در ایران، اطلاعاتی به دست بیاورد. 

واشنگتن پست به نقل از مقامات رسمی آمریکا می‌نویسد: فرد ناپدید شده، یك مامور سابق اداره پلیس فدرال آمریكا (اف.بی.آی) بوده كه از هشتم مارس ‪ برابر با 17 اسفند در ایران مفقود شده ‌است. فرد یاد شده برای تجارت خصوصی به ایران سفر كرده و دولت آمریكا روز دوشنبه از طریق سفارت سوئیس در تهران نامه‌ای ارسال كرده كه در مورد محل این فرد و وضعیت او اطلاع پیدا كند. سفارت سوئیس حافظ منافع آمریكا در ایران است. 

روزنامه واشنگتن پست در ادامه می‌نویسد: این فرد آمریكایی كه نام وی فاش نشده است، به جزیره كیش كه از بنادر آزاد و تفریحگاههای ایران است سفر كرده بود. 

شان مک‌کورمک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دراین باره می‌گوید: میان ناپدید شدن بازرگان آمریکایی در ایران و مسایل دیگری که هم اکنون در رابطه با ایران مطرح است، ارتباطی وجود ندارد. وی در ادامه تصریح کرد: دولت آمریکا شخص نامبرده را گروگان تلقی نمی‌کند.

اظهارات اخیر مقامات کاخ‌سفید درباره ناپدید شدن یک مامور سابق اف‌بی‌آی در شرایطی صورت می‌گیرد که اسفندماه گذشته، منابع رسانه‌ای و رسمی جمهوری اسلامی از ربوده شده «علیرضا عسکری» یکی از ماموران سابق وزارت دفاع ایران خبر دادند. رسانه‌های منطقه اعلام کرده‌اند ربوده‌شدن عسکری که قبلاً معاون وزارت دفاع ایران بوده است  حاصل عملیات مشترک عوامل موساد و CIA بوده است. [کلیک کنید]

در همان زمان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از یک مقام ناشناس در دولت اسرائیل نوشت «دلیل ربوده‌شدن عسکری این بوده که وی به احتمال زیاد به دلیل موقعیت شغلی‌اش می‌‌توانسته اطلاعات موثقی درباره وضعیت رون آراد خلیان اسرائیلی داشته باشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین