کد خبر: ۵۹۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۷

تظاهرات بزرگ در پاکستان علیه مشرف

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اقدامات پرویز مشرف این بار نیز خشم مردم پاکستان را به دنبال داشت. اخراج قاضی ارشد پاکستان هزاران پاکستانی را به خیابانها ریخت و تظاهرات گسترده‌ای را علیه رئیس جمهور به راه انداخت. معترضان با حضور در خیابان‌های اسلام آباد از پرویز مشرف خواستند که از قدرت کناره‌گیری کند. درخواستی که ظاهرا به هیچ وجه تاثیری بر تصمیم ژنرال نخواهد گذاشت.

به گزارش آسوشیتدپرس، حقوقدان‌های دادگستری و طرفداران بی‌نظیر بوتو و نواز شریف از جمله افرادی بودند که با حضور در خیابانهای اسلام‌آباد مخالفت خود را با اقدامات نظامی مشرف اعلام کردند. رهبران احزاب مخالف که در این تظاهرات شرکت داشتند در مصاحبه با شبکه‌های خارجی اعلام کردند که نیروهای امنیتی بسیاری از مخالفان مشرف را بازداشت کردند. 

تظاهرکنندگان با حضور در خیابانها شعار «مشرف باید بروی» و  «امریکا سگ اهلی در لباس نظامی دارد» سر می دادند. به گفته شاهدان عینی بیش از 500 نفر نیز در حالی که مقابل ساختمان دیوان عالی تجمع کرده‌ بودند مخالفت خود را با اتحاد نظامی امریکا و کشورشان اعلام کردند. 

در حالی که به گزارش آسوشیتدپرس تظاهرات در اسلام‌آباد با آرامش برگزار شد مردم لاهور نیز درصدد برگزاری تظاهرات گسترده‌ای علیه مشرف هستند. در همین راستا پلیس لاهور اعلام کرد که برای تامین امنیت مالی و جانی تظاهر کنندگان بیش از 4 هزار نیرو در خیابانهای این شهر مستقر خواهد کرد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که مشرف برای کاهش مخالفت با خود در دیوان عالی قاضی ارشد این دیوان را برکنار کرده‌است. بر اساس قانون مشرف باید در سال جاری از پست خود کناره‌گیری کند.این در حالی است که به نظر می‌رسد که ظاهرا مشرف قصد دارد مجددا در انتخابات شرکت کند. انتخابات تشریفاتی که وی را به مدت 5 سال دیگر به روی کار خواهد آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین