کد خبر: ۵۹۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۳
اين خبر را باور نكنیم؟!

كاپلو سرمربی تيم ملی ايران می‌شود!!

آفتاب‌‌نیوز :

در انتظار اعلام رسمى
با اين حال اعلام خبر انتصاب كاپلو به اين سمت هنوز از سوى فدراسيون فوتبال ايران صورت نپذيرفته و اين فدراسيون كه فعلاً دوره انتقالى خود را می‌گذراند و توسط يك گروه ۶ نفره هدايت می‌شود، ترجيح داده است كه ماجرا مسكوت بماند و فقط در اواخر فصل جارى مسابقات ليگ برتر ايران رسماً اعلام شود. تا آن زمان سر كاپلو نيز بابت حضورش در رئال مادريد گرم خواهد بود و بايد تا آن تاريخ كهكشانى‌ها را هدايت كند اما چون نتوانسته است آنها را صاحب جام و مقامی‌كند و مديران و هواداران رئال نيز از او ناراضى اند، می‌تواند در پايان فصل جارى لاليگا، برنابئو را ترك كند و به تهران بيايد.رئالى‌ها به واقع از مدتى پيش تلاش براى يافتن جانشين كاپلو را شروع كرده اند و انگار خوزه مورينيو مربى پرتغالى و معروف تيم چلسى براى اين مهم برگزيده شده است.

افتخاراتى فراوان
استقرار كاپلو در تهران و هدايت تيم ملى توسط وى می‌تواند يك تحول حقيقى و بزرگ در فوتبال ايران باشد زير او صاحب شهرتى جهانى و به رغم ۶۱ ساله شدن هنوز داراى اعتبارى فراوان است و تمام دنياى فوتبال او را به عنوان يك مربى كارآمد و هوشيار قبول دارند. درست است كه او در دومين دوره حضورش در رئال نتوانسته است موفق باشد اما پيشينه او سرشار از افتخار و موفقيت است و با ميلان، رم و يوونتوس مقام قهرمانى ليگ فوتبال ايتاليا را كسب كرده كه با روسونرى ۳ بار به اين موفقيت رسيده است. او به علاوه با ميلان در سال ۱۹۹۴ جام قهرمانان باشگاه‌هاى اروپا را هم فتح كرد و در بازى فينال آن سال بارسلونا را با اينكه يوهان كرويف معروف را روى نيمكت مربيگرى اش داشت صفر-۴ در هم كوبيد. كاپلو در مقطع نخست مربيگرى اش در برنابئو نيز كه در فصل ۹۷-۱۹۹۶ بود موفق ظاهر شد و رئال را به مقام قهرمانى ليگ اسپانيا رساند.
 
وى در فصول ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ نيز يوونتوس را دو بار متوالى به مقام قهرمانى سرى A رهنمون شد اما چون اين پيروزى‌ها به اتهام تبانى يووه و تقلب سران اين باشگاه از تيم تورينى ستانده شد، اين موارد در كارنامه كاپلو به ثبت نرسيده است. او تاكنون هرگز تيم ملى يك كشور را رهبرى نكرده اما تصدى پست مربيگرى تيم ملى ايران جاى خالى اين نكته را نيز در كارنامه كاپلو پر و اين نقيصه را هم جبران می‌كند.

بازگشت ژنرال به استقلال
نشستن وى به جاى امير قلعه نويى می‌تواند پيشرفت محسوسى را در تيم ملى ايران به وجود آورد، ضمن اينكه راه بازگشت رسمی‌ژنرال را به استقلال هموارتر سازد. با هدايت قلعه نويى، تيم ملى ايران مجوز حضور در دور پايانى جام ملت‌هاى آسيا ۲۰۰۷ را به دست آورد اما وى طى اين مدت هميشه با استقلال در ارتباط نزديك مانده و حتى بالاتر از صمد مرفاوى سرمربى اين فصل آبى‌ها در تعيين تركيب و شكل بازى آنها سهم داشته است.
همين مسائل و تداخل وظايف و ضعف‌هاى تشكيلاتى بود كه باعث شد استقلال از نعمت حضور در جام قهرمانان باشگاه‌هاى آسيا محروم شود و به هرحال بازگشت قلعه نويى به استقلال و واگذارى رسمی‌و مجدد پست سرمربيگرى تيم به وى می‌تواند وضعيت آبى‌ها را براى فصل آينده روشن تر كند. 

كاپلو نيز با تجربه اى كه برگرفته از حدود ۲۰ سال مربيگرى در سطح اول فوتبال جهان است، تيم ملى ايران را ابتدا در جام ملت‌هاى آسيا به ميدان خواهد فرستاد و اميدوار است كه به ۳۱ سال قهرمان نشدن ايران در اين پيكارها پايان بخشد.

قيمتى كلان
آنچه می‌ماند بحث قيمت اوليه قرارداد كاپلو است كه هنوز مسؤولان فوتبال و كميته ملى المپيك ايران حاضر نشده اند آن را افشا كنند اما مطبوعات اروپا آن را يك ميليون دلار عنوان كرده اند و اگر ايران با هدايت او فاتح جام ملت‌هاى آسيا شود، يك پاداش ويژه و اضافى و كلان هم به وى اهدا خواهد شد. 

آنچه خوانديد، هم می‌تواند يك خبر واقعى و درباره اتفاقى باشد كه اگر الان هم روى نداده باشد، احتمال دارد كه دير يا زود در فوتبال كشور ما رخ دهد (و اگر كاپلو هم نيايد، يك «نامدار» ديگر هدايت تيم ملى را در دست گيرد) و هم می‌تواند رؤيا و خبرسازى‌هايى باشد كه معمولاً در اين موقع از سال شكل می‌گيرد و فرنگى‌ها آن را دروغ آوريل و ما آن را دروغ سيزده می‌ناميم. شما به دومی ‌فكر كنيد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین