کد خبر: ۵۹۱۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج:

کرج برای عابرین پیاده امن نیست

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: سال گذشته ۹۳ عابر پیاده در تصادفات درون شهری جان خود را از دست داده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا احمدی نژاد در نشست تخصصی گذرگاه عابر پیاده با اشاره به اینکه در سند چشم انداز توسعه شهر بر مقوله مهم انسان محوری تاکید شده است، اظهار کرد: متأسفانه در گذشته زیر ساخت لازم برای مشارکت بیشتر شهروندان در امور شهر فراهم نبوده که درصدد رفع این مشکل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری کرج درصدد ایجاد عدالت اجتماعی برای شهروندان جهت استفاده از تمام امکانات شهری است، تصریح کرد: اهمیت مبحث مهم جانمایی صحیح و استانداردسازی گذرگاه‌های عابر پیاده بر کسی پوشیده نیست اما متأسفانه در گذشته کار زیربنایی در این حوزه به درستی انجام نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج تصریح کرد: طبق آمار دریافتی از پلیس راهور استان البرز در سال گذشته ۹۳ نفر از عابرین پیاده در تصادفات درون شهری جان خود را از دست داده‌اند.

این مسئول با تاکید بر اینکه شهر کرج برای عبور عرضی عابرین پیاده و شهروندان امن نیست، یادآور شد: درصد بالایی از آمار فوتی یاد شده را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند چون سالمندان به سبب نداشتن توانایی بالای حرکتی در این زمینه بسیار آسیب پذیر هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه باید وضعیت عبور عرضی عابرین پیاده در شهر کرج ساماندهی شود، افزود: متأسفانه البرز جز سه استان اول کشور در بخش تصادف منجر به فوت عابرین پیاده است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه نقاط حادثه خیز معابر درون شهری کرج برای مناسب سازی و ایمن سازی عبور عرضی عابرین پیاده شناسایی شده است، بیان کرد: با وجود پل عابر پیاده در بسیاری از نقاط شهری شاهد عبور هم سطح حجم بالایی از عابرین پیاده هستیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین