کد خبر: ۵۹۱۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

پمپئو: هدف از فشار حداکثری بر ایران، تامین امنیت اسرائیل است

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با تکرار لفاظی ها و ادعاهای واهی خود درباره ایران گفت که هدف از فشار حداکثری بر ایران، تامین امنیت اسرائیل است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روز پنجشنبه تارنمای صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل»، پمپئو شب گذشته (چهارشنبه) در مراسمی که به مناسبت روز نکبت و هفتاد ویکمین سالگرد اشغال فلسطین ( تاسیس رژیم صیهونیستی ) سخن می گفت؛ به اقدامات دولت آمریکا درحمایت از این رژیم اشاره کرد و گفت: ' ما امنیت اسرائیل را با اجرای سیاست فشار حداکثری بر ایران به عنوان تهدید بزرگ ثبات و امنیت منطقه تقویت کرده ایم.'

پمپئو در این سخنان که در سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن برگزار شد، همچنین به طرح به اصطلاح «صلح » دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت این طرح تابستان امسال رونمایی می شود.

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد که طرح صلح شامل بهبود کیفیت زندگی فلسطینی ها خواهد بود و فرصتی را برای به اصطلاح آینده ای روشن تر برای مردم فلسطین فراهم خواهد کرد. 

مقامات دولت آمریکا نگران آن هستند که طرح ترامپ فقط شامل کمک اقتصادی به فلسطینی ها بدون در نظر گرفتن دغدغه های سیاسی آنها باشد.

«جیسون گرین بلانت» نماینده ویژه کاخ سفید در خاورمیانه روز دوشنبه در توئیتی نوشت: این طرح فقط به مسائل اقتصادی فلسطینی ها مربوط نمی شود و شامل اجزای سیاسی نیز هست. 

فلسطینی ها از همین حالا، طرح پیشنهادی ترامپ را شکست خورده قلمداد می کنند. 

دولت ترامپ روز یکشنبه اعلام کرد که بخش اقتصادی طرح مذکور را در گردهمایی ماه ژوئن در بحرین موسوم به «کارگاه از صلح تا رفاه» رونمایی خواهد کرد. اما «صائب عریقات» مذاکره کننده اصلی فلسطینی ها گفته است که مقام های فلسطینی در این کارگاه که قرار است 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیر) برگزار شود، شرکت نخواهند کرد. 

تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال تصمیم سال 2017 دولت ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این منطقه، روابط خود را با دولت آمریکا قطع کرد. 

کاخ سفید با مجموعه ای از اقدامات به اصطلاح تنبیهی، به این اقدام فلسطینی ها واکنش نشان داد که از جمله شامل قطع کمک به این تشکیلات، قطع کمک ها به آژانس امداد رسانی و کاریابی آوارگان فلسطین (آنروا) و توقف فعالیت دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن بود. 

«دن درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در اسرائیل در مراسم چهارشنبه شب گفت، این رژیم از نقش آمریکا در تلاش برای میانجی گری در صلح قدردانی می کند. 

پمپئو در این مراسم اذعان کرد که واشنگتن قویا در مقابل اقدامات ضد اسرائیلی در سازمان ملل مقاومت کرده است و وعده داد که همین رویه را دنبال خواهد کرد. 

وی همچنین گفت: ما با یهود ستیزی مقابله می کنیم. این مشکلی است که در بسیاری از مناطق جهان افزایش یافته است و متاسفانه افزایش یهودستیزی شامل آمریکا نیز می شود.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین