کد خبر: ۵۹۱۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

تعلیق یک قاضی آمریکایی ضد ترامپ

یک قاضی آمریکایی پس از انتقادهایی از دونالد ترامپ برای شش ماه بدون حقوق از کار تعلیق شد؛ او رئیس‌جمهوری آمریکا را به ناتوانی در حاکمیت و بی‌کفایتی سیاسی متهم می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
مایکل کوان، از قضات ایالت یوتا از سوی دیوان عالی آمریکا تعلیق شد و دادگاه مذکور رفتار این قاضی را ناقض رویکرد قضایی و مخدوش‌کننده وجهه قضایی دانست. دیوان عالی آمریکا همچنین اعلام کرد: رفتار قاضی کوان وجهه او را به عنوان یک قاضی بی‌طرف، مستقل، شریف و خوش رفتاری که از مقامش سوء استفاده نمی‌کند، مخدوش کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این قاضی جنجالی در یکی از پست‌هایش که برای ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ است، نوشت: به حاکمیت خوش آمدید. آیا شما این مسیر را تغییر می‌دهید و در چهار سال بعدی وجهه کشورمان و موقعیت‌مان را در جهان تضعیف می‌کنید؟ آیا شما به نمایش ناتوانی خود در حاکمیت و ادامه بی‌کفایتی سیاسی ادامه خواهید داد؟

او ماه بعد از آن هم نوشت: به آغاز حاکمیت فاشیستی خوش آمدید. چنانچه جمهوری‌خواهان کنگره نخواهند در مقام دفاع از قانون اساسی برآیند، نخواهند به سوگند خودشان عمل کنند و به ستمگران کمک کنند تا حاکمیت خودشان را مستحکم کنند، ما آنها را باید مورد بازخواست قرار دهیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین