کد خبر: ۵۹۱۷۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

تونل مخفیانه فرقه شاهدان یهوه در آمریکا+تصاویر

بسیاری از شاخه‌های اصلی مسیحیت این فرقه را انحرافی اساسی از دین مسیحیت قلمداد می‌کنند و نظر مساعدی نسبت به اعضای آن ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" تصاویری را از تونل متعلق به فرقه شاهدان یهوه را در آمریکا منتشر کرده است که پیشتر در بروکلین توسط هزاران تن از اعضای آن گروه برای عبادت مخفیانه و به دور از جامعه مورد استفاده قرار می‌گرفت. این محل، مقر آن فرقه مذهبی در بروکلین از سال 1906 تا 2016 میلادی بوده است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این روزنامه می‌نویسد: "فرقه شاهدان یهوه برای نخستین‌بار در دهه 20 میلادی تونل‌هایی را خریداری کرد. چهار تونل دیگر نیز در دهه 60 میلادی ساخته شدند. در ارتباطات میان اعضای آن گروه و وزارت حمل و نقل اعضای شاهدان یهوه به طور رسمی اعلام کرده بودند از آن محل‌ها به عنوان گذر عابرپیاده برای حمل و نقل لوازم استفاده می‌شود. از این تونل‌ها برای انتقال مواد از فروشگاه‌های مواد غذایی و وسایل شست و شو و آماده‌سازی غذا نیز استفاده می شد. 

اعضای قدیمی آن فرقه نیز می‌گویند که از این تونل‌های برای حمل و نقل راحتتر اعضای سالمند و حفظ امنیت آنان در جریان انتقال میان ساختمان‌ها استفاده شده است. آنان می‌گویند این راهی موثر برای حفاظت از حمل و نقل اعضای گروه و مصون ماندن آنان از افراد بیرون ساختمان‌ها قلمداد می‌شد. 

پس از آنکه فرقه شاهدان یهوه تصمیم به انتقال دفتر خود در نیویورک گرفت، چهار تونل از پنج تونل اکنون پر شده‌اند. تنها در سال 2016 میلادی آن گروه 89 هزار دلار برای اجاره این تونل‌ها پول پرداخت کرده بود. شاهدان یهوه اعلام کردند که در همان سال به دلیل گران بودن نگهداری و اجازه امکانات در بروکلین آن محل را تخلیه کرده و به مکان تازه‌ای نقل مکان کرده‌اند. 

شاهدان یهوه دارای یک گروه مرکزی از پیران مجرب یعنی یک هیئت اداره‌کننده می‌باشند که شناخت دقیقی از آن‌ها و مراکزی که وابسته به آن هستند، در دست نیست و سرپرستی بر اجتماعات را در سطح جهان به عهده دارد و به آن‌ها خط می‌دهد. همچنین بیش از صد دفتر از شعبه‌های آن فرقه در دنیا وجود دارند. افراد داوطلب، در این مکان‌ها نشریه‌ های مرتبط با انجیل را چاپ و ارسال می کنند. همچنین، از آنجا راهنمایی‌ها و دستورهایی در جهت سازماندهی کار موعظه ابلاغ می‌گردند. اعضا به جهت آموزش و فراگیری انجیل در یک‌ جا جمع می‌شوند. تعمید شاگردان جدید، بخشی معمول و همیشگی از برنامه هر مجمع یا کنگره است.

از جمله تفاوت‌های شاهدان یهوه با دیگر شاخه‌های مسیحیت به موارد می‌توان اشاره کرد: به تثلیث اعتقاد ندارند، به روح فناناپذیر اعتقاد ندارند، معتقد به رستاخیز به معنی بازگشت مردگان به زمینی که به بهشت تبدیل خواهد شد هستند، طبقه روحانی ندارند، از بکار بردن مجسمه، صلیب و مانند آن دوری می‌کنند. (این سازه‌ها را بت می‌دانند) و معتقد به پایان قریب‌الوقوع دنیای کنونی هستند. همچنین پیروان این شاخه، با پیروی از انجیل و تعالیم عیسی مسیح، مراسم کریسمس و میلاد مسیح و یا سال نو میلادی و عید پاک و نوروز و یلدا و جشن تولد و جشنها و مراسم دیگری را جشن نمی‌گیرند و عقیده دارند این رسوم مشرکانه و ریشه در بت‌پرستی دارد. تنها مراسم مذهبی که شاهدان یهوه هر ساله برگزار می‌کنند، یادبود حضرت عیسی است. این شاخه مذهبی، که دیدگاه‌های دیگر را غیر از خودش، باطل و ناحق می‌پندارد، انتقال خون را هم که علم بر آن صحه گذاشته و در همه دانشکده‌های پزشکی دنیا روی آن بحث شده‌است نمی‌پذیرند.

بسیاری از شاخه‌های اصلی مسیحیت این فرقه را انحرافی اساسی از دین مسیحیت قلمداد می‌کنند و نظر مساعدی نسبت به اعضای آن ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین