کد خبر: ۵۹۱۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

کنایه‌های صریح یک نماینده؛ مشکلات خودروسازی ما هم تقصیر آمریکا و اسرائیل است؟/نماینده رباط کریم:چطور از آمریکایی که می‌گوید ناخدا هستم امتیاز بگیریم

وضعیت نابسامان اقتصادی و مذاکره با آمریکا از محورهای مهم در نطق های میان دستور امروز نمایندگان مجلس بود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر سعادت نماینده مردم دشتستان در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی، از گره زدن تحریم به تمام مشکلات کشور گله کرد و گفت: خودروسازی که تقصیر آمریکا و اسرائیل نیست. اگر نهادها وظیفه خود را به درستی عمل کنند،‌ اگر دستگاه ها به جای دخالت در کارهای هم به کارهای خود می پرداختند امروز دچار وضعیتی نمی شدیم که کارگر ایرانی حسرت نان داشته باشد.

او ادامه داد:تحریم های اعمال شده از جانب یک رئیس جمهور بدعهد و بهتر بگویم یک تاجر اسلحه و خون می‌تواند امنیت روانی و سفره های کوچک مردم این مرز و بوم را به تلاطم بیندازد.ای عجب که همه از درد سخن می‌گوییم و از درمان خبری نیست. کشور صحنه اتهام زنی شده است.

سعادت با خطاب قرار دادن روسای دولت،‌مجلس و قوه قضائیه،‌افزود: اگر خواهان برون رفت از این شرایط هستیم مجلس باید از حمایت از تولید ملی و مبارزه با پولشویی قدم بردارد. در قوه قضائیه نیازمند حاکمیت قانون و مبارزه بدون تبعیض با نقض قانون هستیم و مقابله با رشد قارچ گونه با سلطان های مختلف هستیم.در بعد سیاست خارجی نیازمند انسجام و وحدت هستیم و در سیاست داخلی احترام به آزادی های بنیادین و آشتی ملی لازم است. در دستگاه اجرایی به کارگیری نیروهای جوان و بازگشت به علم ضرورت دارد.

آمریکا نه امتیاز نقدی می‌دهد و نه به تضامین شورای امنیت پایبندند

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم هم نطق خود را به موضوع مذاکره با آمریکا اختصاص داد و  درباره دلایل مخالفتش گفت:رهبر انقلاب فرمودند که امام مذاکره با آمریکا را سم دانستند.آمریکایی ها به یک مورد از تعهدات خود پایبند نبودند. آمریکا نه امتیاز نقدی می‌دهد و نه به تضامین شورای امنیت پایبند هستند.

او ادامه داد: امروز آمریکا مذاکره بر سر مسائل امنیتی ایران را نشانه گرفته است؛ کدام انسان عاقلی است که بر سر ابزار امنیت و قدرت خود مذاکره کند؟! آمریکا خود را ناخدای دنیا می‌داند،‌ چطور از چنین رقیبی امتیاز بگیریم؟

نوروزی گفت: عده‌ای معتقدند که اگر مذاکره منفعت ایجابی ندارد حداقل از فشار کشور می‌کاهد که این سخن درست نیست.آمریکا از طرفی دم از مذاکره می‌زند و از طرفی ناو جنگی خود را به خاورمیانه می‌فرستد. آمریکایی‌ها این اقدامات را ابزاری برای ارعاب ایران و کشاندن آن به پای میز مذاکره می‌دانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین