کد خبر: ۵۹۱۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱

کمتر از 20 درصد از مردم فرانسه در انتخابات پارلمان اروپا حضور یافته اند

در حالی که تنها چند ساعت به پایان زمان برگزاری انتخابات اتحادیه اروپا در فرانسه باقی مانده است، کمتر از بیست درصد واجدین شرایط در این انتخابات حضور یافته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، در حالی که تنها چند ساعت به پایان زمان انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا زمان باقی مانده، میزان مشارکت مردم فرانسه در این انتخابات بسیار ضعیف اعلام شده است.

بر اساس بیانیه وزارت کشور فرانسه، میزان مشارکت رای دهندگان فرانسوی در انتخابات پارلمان اروپا در ظهر امروز به 19/26 درصد بوده است.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، 47 میلیون نفر از شهروندان فرانسوی واجد شرایط رای دادن هستند. 

رای دهندگان فرانسوی از ساعت 8 صبح به وقت محلی با حضور در مراکز رای گیری نمایندگان آینده خود را انتخاب کنند.

رای دهندگان از بین 34 فهرست انتخاب خواهند کرد. در کل، 79 کرسی برای اعضای پارلمان فرانسه در پارلمان اروپا در نظر گرفته شده است.

انتظار می رود نتایج اولیه این انتخابات عصر امروز منتشر شود؛  تا ساعت 18 این نتایج در آلمان، اتریش و یونان باید مشخص شود اما نتایج قطعی تا ساعت 23 از انتخابات پارلمان اروپا مشخص خواهد شد.

بر اساس این گزارش، انتخابات پارلمانی اروپا برای انتخاب نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه در آن، در فرانسه، یکبار دیگر امانوئل مکرون و مارین لوپن را مقابل یکدیگر قرار داده است.

براساس آخرین نظرسنجی ها، دو فهرست ارائه شده ازسوی مکرون و لوپن، از اقبال برابر برخوردار هستند و برای به دست آوردن کرسی های بیشتر در پارلمان اروپا تلاش می کنند.

به نظر می رسد دو رقیب دیرینه، تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا نمایندگانی بیشتری از احزاب خود وارد پارلمان اروپا کنند.

در این میان لوپن که حزب 'اجتماع ملی' را رهبری می کند، دست بر روی نقطه ضعف مکرون گذاشته و علت اعتراض های اخیر جلیقه زردها در بسیاری از شهرهای فرانسه را ناکارآمدی و بی کفایتی مکرون و حزبش اعلام کرده است.

لوپن رهبر راستی های افراطی فرانسه معتقد است که اوضاع در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 تغییر کرده است.

وی امیدوار است که از حزب مکرون در انتخابات پارلمانی اروپا پیشی گیرد و حزب رئیس جمهوری فرانسه را به جایگاه دوم سوق دهد.

رئیس جمهوری فرانسه نیز در واکنش به این موضوع، کارنامه نمایندگان حزب 'اجتماع ملی' در پارلمان اروپا را هدف رگبار سنگین انتقادات خود قرار داده و آن را مصیبت بار خواند.

احزاب راست افراطی در اروپا نیز که در چند سال اخیر در بسیاری کشورها قدرت فراوان یافته‌اند، اینک با برگزاری گردهمائی‌ها و هماهنگ کردن برنامه‌ها در جستجوی تشکیل یک گروه گسترده در پارلمان اروپا هستند. نزدیکی آنان به ولادیمیر پوتین و حمایت دونالد ترامپ و اطرافیان او از این حزب، نشانه‌های هشداردهنده‌ای در نگاه نیروهای مخالف آنان است که از یادآوری پیاپی آن پرهیز نمی‌کنند.

حضور 'استیو بنن' مشاور پیشین دونالد ترامپ در پاریس، در آستانه انتخابات اروپا یکبار دیگر فرصت انتقاد از حزب 'اجتماع ملی' را فراهم ساخت. استیو بنان که از جنبش‌های راست افراطی در اروپا حمایت می‌کند، در گذشته در جهت کسب منابع مالی برای حزب مارین لوپن تلاش کرده بود.

تعداد شرکت کنندگان در انتخابات های پارلمانی اتحادیه اروپا از سال 1979، در هر دوره کاهش یافته و رهبران این اتحادیه امیدوارند که دورنمای خروج انگلیس از اتحادیه و رسوایی راستگرایان اتریشی، رای دهندگان را بسیج کند.
«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا نیز در همایشی در وین از اروپایی ها خواست در جایی که ارزش جنگیدن دارد، مبارزه کنند.

ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین