کد خبر: ۵۹۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۴
معاون وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد:

هراس پنتاگون از افزایش برد موشکی ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که ایران در صورت توسعه برنامه موشکی‌اش به شکل کنونی تا سال 2015 توان ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که توان هدف قراردادن قلمرو ایالات متحده را داشته باشند پیدا خواهد کرد.

به گزارش روزنامه یومیوری چاپ توکیو، «اریک ادلمن» معاون سیاسی پنتاگون در جریان یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت: «در حال حاضر موشک‌های ساخت ایران به راحتی می‌توانند بخش‌هایی از اروپا را هدف قرار دهند و این انتظار وجود دارد که در آینده نزدیک برد آنها به میزان قابل توجهی افزایش یابد».

معاون وزیر دفاع آمریکا با ذکر این ادعا که برنامه موشکی ایران یک «تهدید واقعی» علیه متحدان واشنگتن محسوب می‌شود گفت: «ایالات متحده باید با توسعه توانایی سیستم‌های دفاعی در سایر کشورها راه مقابله با این تهدید را هموار کند ولی باید توجه کنیم که استقرار سیستم‌های دفاع موشکی در کشورهای دیگر یک برنامه زمان‌بر است».

وی با اشاره به برنامه استقرار سامانه دفاع موشکی در لهستان و جمهوری‌چک گفت: «در حال حاضر ما استقرار ده واحد شلیک ‌موشک‌های ضد موشک در لهستان و یک سیستم رادار متحرک هشداردهنده در جهوری چک را در دستور کار داریم، ولی مهم این‌است که اجرای این برنامه تسریع شود. باید بپذیریم که ما و اروپا در معرض یک تهدید مشترک هستیم و تنها تفاوت این است که آنها زودتر در برد موشک‌های ایران قرار خواهند گرفت». 

ادلمن همچنین مدعی شد کره‌شمالی و بلاروس مهمترین شرکای ایران در امر توسعه فن‌آوری موشکی این کشور هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین