کد خبر: ۵۹۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۵

ایران: اکنون نوبت حسن نیت لندن است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «رسول موحدیان» سفیر جمهوری اسلامی در انگلیس از دولت لندن خواست در پاسخ به آزادی پانزده ملوان بریتانیایی، با کمک به آزادی پنج ایرانی ربوده شده در عراق و تسهیل شرایط برنامه هسته‌ای ایران حسن نیت خود را به ایرانی‌ها نشان دهد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، موحدیان در مصاحبه با روزنامه فایننشیال تایمز گفت: ما سهم خود را انجام داده و حسن نیتمان را نشان داده‌ایم و اکنون نوبت دولت انگلیس است که در این میسر مثبت گام بردارد. 

وی البته ارتباط آزادی پانزده ملوان و تفنگدار انگلیسی با ربوده‌شدگان ایرانی در عراق یا آزادی یک دیپلمات ایرانی را رد کرد، اما گفت: اگر انگلیس بخواهد در این مورد کمک کرده و از نفوذ خود استفاده کند ما از آن استقبال خواهیم کرد. وی افزود: ما از هر اقدامی که به کاهش تنش‌ها در منطقه کمک کند استقبال می کنیم. 

موحدیان در بخشی از مصاحبه خود گفت: ما معتقدیم اکنون زمان مناسبی برای دولت انگلیس است که حسن نیت خود را در ارتباط با ایران نشان دهد. بنا به گفته وی شرایط موجود می‌تواند به ایجاد پایه‌های جدید در روابط آینده ایران و غرب کمک کند. 

بنا بر این گزارش، همزمان با آزادی پانزده نظامی انگلیسی، چهار نظامی انگلیسی در جریان حمله‌ای در جنوب عراق کشته شدند، تونی بلر نخست وزیر انگلیس این اقدام را به عناصر دولت ایران که به حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست ها در عراق می‌پردازند مرتبط دانست.  

موحدیان در این زمینه نیز گفت: من کاملا درک می‌کنم که نخست وزیر انگلیس تحت چه شرایط سیاسی‌ای این اظهارات را عنوان داشته است اما این امر نمی‌تواند بهانه‌ای برای طرح چنین ادعاهایی از سوی وی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین