کد خبر: ۵۹۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۶

روایت بارزانی از ماجرای حمله به سفارت ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان می‌گوید نظامیان آمریکایی که در شهر اربیل پنج ایرانی را بازداشت كردند در حقیقت به دنبال فرماندهانی از سپاه پاسداران بودند كه با مقامات كردستان عراق و رییس جمهوری این کشور دیدار کرده بودند.

بارزانی که با شبکه العربیه سخن می‌گفت با اشاره به این موضوع افزود: این فرماندهان ارشد ایرانی در ابتدا در شهر سلیمانیه در شمال عراق با جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق دیدار كرده و پس از آن با وی ملاقات کرده بودند. 

بارزانی در مورد محتوای این دیدار و یا نحوه اطلاع خود از قصد آمریکاییان برای دستگیری فرماندهان سپاه توضیحات بیشتری نداده و افزود: ساختمانی که آمریکایی‌ها با حمله به آن 5 ایرانی را دستگیر کردند، دفتری مخفی نبود. ما قبول نمی‌کنیم که ایرانی‌ها در اربیل دفتری داشته و علیه ما اقدامی انجام داده باشند. این دفتر همان کارهای عادی خود را انجام می‌داد و ما در جریان تمامی فعالیت‌های آنان بودیم.

بارزانی در ادامه می‌گوید: آمریکایی‌ها اصلا برای دستگیری این افراد به دفتر نیامده بودند. یك هیئت ایرانی متشكل از فرماندهان سپاه آنجا بودند و به عنوان میهمان رئیس جمهوری عراق وارد كشور شده بودند. رئیس جمهور در سلیمانیه بود و آنها به سلیمانیه رفتند بعد از طرف دفتر رئیس جمهور با من تماس گرفته و گفته شد آنها می‌خواهند با من نیز دیدار كنند. آمریکایی‌ها تصور می‌کردند این گروه که میهمان رییس جمهوری بودند در دفتر حضور دارند. 

بارزانی در مورد سفر این فرماندهان به عراق هم می‌گوید: آنها آشكارا به اینجا آمده بودند. هیچ گونه مخفی‌کاری در کار نبود. جریان دیدار و ملاقات آنها با رئیس جمهور و من در تلویزیون هم انتشار یافت. آمریکایی‌ها اما در انتخاب زمان اشتباه کردند. آن‌ها در زمان اشتباه به مکان اشتباه حمله کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین