کد خبر: ۵۹۲۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

ملخ ها به رباط کریم تهران رسیدند

افزایش غیرطبیعی تعداد ملخ‌ها در مناطق مختلف شهرستان‌ رباط کریم موجب نگرانی کشاورزان بویژه غله کاران شده و این درحالی است که مسئولان می گویند این ملخ ها مشکلی ایجاد نمی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
تعداد زیادی ملخ در مناطق مختلف شهرستان‌ رباط کریم از جمله شهر رباط کریم، پرند، اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) و زمین‌های کشاورزی و باغات مشاهده شده است.

تعداد ملخ‌ها در مناطق مختلف به حدی است که در خیابان‌ها و محله‌های مختلف نیز می‌توان تعداد زیادی از این حشرات را مشاهده کرد.

تعداد ملخ ها در شهر پرند به حدی بوده که کف خیابان ها پوشیده از این حشرات بوده و مردم شهر را با مشکل مواجه کرده است.

دبیر و مسئول صنفی کشاورزان رباط کریم در خصوص حضور ملخ‌ها در شهرستان رباط کریم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی منابع از حضور تعدادی ملخ در شهرستان خبر داده اند که این موضوع از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و تعداد آنها قابل توجه بوده است.

رضا افشار اظهارداشت: به منظور از بین بردن این آفت و مقابله با عمل تخمگذاری ملخ‌ها برای سال آینده در چند مرحله اقدام به سمپاشی کرده ایم تا بتوانیم با آنها مقابله کنیم.

دبیر و مسئول نظام صنفی کشاورزان رباط‌کریم افزود: ملخ‌هایی که در شهرهای رباط‌کریم، پرند و به‌ویژه اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) رؤیت شده از نوع مهاجر نیستند و تاکنون خسارتی به محصولات کشاورزی شهرستان رباط‌کریم وارد نکرده‌اند.

وی ادامه داد: این نوع ملخ‌ها به دنبال افزایش بارندگی و سبز بودن مراتع، از گل و گیاه تغذیه می‌کنند و به‌هیچ‌وجه به مزارع کشاورزان آسیبی وارد نخواهند کرد.

شهرستان رباط کریم با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوبغرب تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین