کد خبر: ۵۹۲۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

کره‌شمالی‌ها با پرداخت رشوه زنده هستند

دفتر حقوق بشر سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، کره شمالی‌ها مجبورند با پرداخت رشوه به مقام‌های این کشور زنده بمانند.
آفتاب‌‌نیوز :
در گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل آمده است، مقام‌های کره شمالی از مردمی اخاذی می‌کنند که برای تأمین مایحتاج خود به سختی پول در می‌آورند و در عین حال آنها را به بازداشت و پیگرد قانونی تهدید می‌کنند؛ این اخاذی‌ها بیشتر علیه افرادی صورت می‌گیرند که در کارهای اقتصادی غیررسمی فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کره شمالی وضعیت نابسامان انسانی در این کشور را تحریم‌های اعمال شده سازمان ملل می‌داند اما در این گزارش آمده که اولویت دادن به ارتش و تأمین مالی این بخش علت اصلی بحران بشری در این کشور است.

میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: من نگران این هستم که تمرکز دائم بر مساله اتمی توجه به وضعیت وخیم انسانی میلیون‌ها تن از سکنه کره شمالی را از میان بردارد. حق دستیابی به غذا، بهداشت، سرپناه، آزادی و تجمع یک امر جهانی و غیرقابل انکار است اما در کره شمالی مردم برای دستیابی به این حقوق باید رشوه بپردازند.

چهار نفر از هر ۱۰ نفر مردم کره شمالی یا ۱۰.۱ میلیون نفر به شدت با کمبود مواد غذایی روبرو هستند.

در گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین آمده است: تهدید به بازداشت، دستگیری و پیگرد قانونی از سوی مقام‌های دولتی با ابزار قدرتی که در اختیار دارند، باعث شده تا مردم برای دستیابی به حقوق اولیه خود رشوه بپردازند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین