کد خبر: ۵۹۲۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
شبکه خبری "بی بی سی عربی" مطرح کرد؛ ایران بین جنگ اقتصادی و نظامی تفاوتی نمی بیند

پیام ظریف به واشنگتن از طریق بغداد چه بود؟

شبکه خبری "بی بی سی عربی" به نقل از یک منبع امنیتی عراقی که نخواسته نام اش فاش شود اشاره کرده که "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران در دیدار با مقام های عراقی گفته است که ایران بین جنگ اقتصادی و نظامی تفاوتی نمی بیند و به امریکا اجازه نمی دهد اهداف خود را در قبال ایران پیش ببرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی-این منبع عراقی افزوده است که در نتیجه، پیام ظریف به همتایان عراقی اش پیامی همراه با آرامش نبوده است. این منبع عراقی افزوده است که ظریف به مقام های عراقی خاطر نشان ساخته که پیام مشابهی نیز از سوی ایران به قطر، عمان و کویت فرستاده شده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، هم چنین، "عباس عراقچی" معاون وزیر خارجه ایران نیز این پیام را داده که ایران تسلیم فشارهای امریکا نخواهد شد و این فشارها می تواند باعث ایجاد درگیری و منازعه ای شود که هیچ کس در ایران و امریکا آن را نمی خواهد.

پیام ظریف به واشنگتن از طریق بغداد چه بود؟

در ادامه این گزارش "ابوعلاء الولائی" دبیرکل گروە سیدالشهدا یکی از گروه های شبه نظامی شیعه وابسته به ایران به "بی بی سی عربی" می گوید که سازمان او می خواهد درگیر منازعه ایران و امریکا نشود اما او اشاره می کند که اگر جنگی روی دهد به امریکا به دیده دشمن می نگرد. او می گوید:"در جنگ میان حسین و یزید من با چه کسی خواهم بود؟ قطعا مشخص است که من با حسین و علیه شرارت خواهم بود".

او در ادامه می افزاید:"ما می خواهیم تا جای ممکن کارهایی را انجا دهیم که امریکا در منطقه باقی نماند. ما نمی خواهیم امریکا در امور داخلی عراق دخالت کند و هرگونه حضور نظامی امریکا را غیر قابل قبول می دانیم". 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین