کد خبر: ۵۹۲۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

۱۷۰۰ کودک مبتلا به شکاف کام و لب در کشور به صورت رایگان جراحی شدند

مدیر عامل مؤسسه ملی "مرهم" گفت: یک هزار و ۷۰۰ کودک مبتلا به شکاف کام و لب و ناهنجاریهای مادرزادی جمجمه و سر در کشور توسط تیم پزشکی عضو این مؤسسه به صورت رایگان جراحی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد علی کیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد حاصل معاینه ۲۴ هزار کودک مبتلا به شکاف کام و لب در کشور بودند که بقیه نیز توسط تیم پزشکی عضو مؤسسه مرهم به صورت رایگان درمان شدند.

وی اظهار داشت: این مؤسسه با هدف شناسایی و درمان رایگان کودکان مبتلا به شکاف کام و لب از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و اعضای آن تاکنون ۲۴ سفر به مناطق محروم کشور از جمله بیرجند، دزفول، گچساران، کرمانشاه، بوشهر، رامهرمز، زابل، بیجار و بندرعباس داشته است.
وی گفت: نخستین سفر برون مرزی اعضای این مؤسسه زیر نظر وزارت بهداشت و وزارت کشور به عمان انجام شد و سفر بعدی این گروه به ارمنستان خواهد بود.

کیانی افزود: مؤسسه ملی مرهم دارای ۷۰۰ عضو شامل پزشک، پرستار، ماما و سایر گروههای پزشکی است که ۲۰۰ نفر آنان پزشکان متخصص اعم از جراحان پلاستیک، متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، فوق تخصص چشم پزشکی، بیهوشی، متخصصان آموزش و ارتقای سلامت و متخصصان فناوری اطلاعات سلامت هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر از هر ۶۰۰ تا ۷۰۰ تولد زنده یک نفر مبتلا به شکاف لب و به ازای هر یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۴۰۰ تولد زنده یک نفر دارای شکاف کام است.

وی گفت: بیست و پنجمین مقصد سفر پزشکان خیرخواه این مؤسسه برای درمان رایگان کودکان مبتلا به شکاف کام و لب، شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی و از ۲۸ خرداد تا اول تیر ماه امسال است.

کیانی افزود: در این سفر ۷۰ پزشک شامل پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی، متخصصان بیهوشی، طب فیزیکی و توان بخشی، چشم پزشکی و پزشکان آموزش اجتماعی حضور دارند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین